Leo Express nabízí vlakové spojení bez přestupu z Prahy do Karviné
Tři dopravci se na hlavním železničním tahu dál přetahují o cestující. Leo Express nabídl své služby i cestujícím z Karviné, kam protáhl dva odpolední a v opačném směru dva ranní spoje z celkem devíti, které mezi Prahou a severní Moravou provozuje.
Prodloužením trasy do 60tisícové Karviné dopravce očekává o 2500 cestujících měsíčně víc. Kromě toho chce od nového jízdního řádu Leo Express zajíždět jedním vlakem do Starého Města u Uherského Hradiště a všechny jeho černé vlaky mají na rozdíl od konkurence zastavovat v Přerově.
Leo Expressu se tak otevře trh téměř padesátitisícového města i lidí, kteří v Přerově přestupují. Další zastávku přidá ještě ve Studénce. Na druhé straně Leo Express nebude stavět v Pardubicích.
Všichni tři dopravci se původně zaměřili hlavně na cestující z Prahy, Ostravy a z Olomouce, ale ostatní středně velká města opomíjeli. RegioJet zkusil stavět v Ústí nad Orlicí, kde jeho vlaky na rozdíl od Českých drah zastavovaly. Tento tah se ukázal nevýhodným a RegioJet se z této stanice stáhl.
Redaktor Českého rozhlasu Jaroslav Skalický mluvil v Odpoledním Radiožurnálu o konkurenčním boji na železnici
České dráhy začaly tento měsíc častěji zastavovat v Zábřehu na Moravě, kde chce častěji stavět i RegioJet.
České dráhy od poloviny příštího roku na trať mezi Prahou, Brnem a Vídní nasadí moderní vysokorychlostní vlaky Railjet. Dosavadní dobu jízdy mezi Prahou a Vídní tak zkrátí o 40 minut na 4 hodiny a 10 minut.
Mezi Prahou a Brnem tak vytvoří silnou konkurenci pro žluté autobusy Student Agency, které navíc znevýhodní opravy na dálnici D1, které budou omezovat dopravu a prodlužovat dobu jízdy po silnici.