Lidl dostal rekordní pokutu kvůli odpadům
Společnost Lidl má další problém. Česká inspekce životního prostředí řetězci vyměřila rekordní dvoumilionovou sankci za to, že ve třech prodejnách - Praze, Hostivících a Nymburce - vázala zpětný odběr vyjetých motorových olejů na předložení účtenky o nákupu zboží nebo vrácením výrobku v originálním balení.
Omezování odběru jakýmikoliv podmínkami ale zákon nepřipouští. Proč se Česká inspekce životního prostředí rozhodla pro nejvyšší pokutu, jakou kdy řetězcům uložila, vysvětlil v Radiožurnálu vedoucí oddělení odpadového hospodářství ČIŽP Petr Havelka.
"Společnost Lidl jako povinná osoba ze zákona o odpadech měla povinnost informovat spotřebitele o systému zpětného odběru, o tom, že tento systém je bezplatný, není možno jej vázat na nákup nového zboží či na konkrétní značku. Společnost Lidl však tuto povinnost porušila právě tím, že v některých prodejnách byla opačná informace," uvedl Havelka.
Lidl považuje výši pokuty za nepřiměřenou. Mluvčí firmy Sandra Kipeťová v písemném stanovisku Radiožurnálu uvedla, že se jednalo o pochybení ze strany jednotlivce z konkrétní prodejny. Proti rozhodnutí inspekce podala správní žalobu.