Penta koupila od Českých drah pozemky na Florenci. Zaplatit by za ně měla 244 milionů

Developerská společnost Penta Real Estate koupila od Českých drah dlouhodobě nevyužívané pozemky na Florenci v sousedství pražské magistrály téměř za 244 milionů korun. Částka může ještě vzrůst podle výsledku nyní projednávané změny územního plánu. Na pozemcích bude Penta pokračovat ve výstavbě nové čtvrti v okolí své nově otevřené kancelářské budovy Masaryčka. Společnost o tom informovala v tiskové zprávě.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Happening při příležitosti úplného dokončení zlaté fasády na západním průčelí nové budovy Masaryčky u Masarykova nádraží

Miliardář a spolumajitel investiční skupiny Penta Marek Dospiva | Foto: René Volfík | Zdroj: iROZHLAS.cz

Penta na konci letošního října koupila také firmu ČSAD Praha Holding, která vlastní autobusové nádraží Florenc a přilehlé pozemky. „Nedávno jsme dokončili první fázi výstavby v okolí Masaryčky. Rádi bychom stavěli dál směrem k Florenci v intencích urbanistické soutěže z roku 2021, a propojili tak centrum města s Karlínem. Díky nákupu pozemků můžeme nyní dokončit jednání s městem o změně územního plánu pro tuto lokalitu a také jednání o kontribucích,“ uvedl ředitel pro komerční výstavbu společnosti Penta Real Estate Pavel Streblov.

Penta kupuje firmu, která vlastní autobusové nádraží v Praze na Florenci a další lukrativní pozemky

Číst článek

Zároveň dodal, že velká část koupených pozemků se po vybudování ulic a veřejných prostor stane majetkem města. Kupní cena, kterou Penta Českým drahám zaplatí, se odvíjí od navržené změny územního plánu. Penta ihned zaplatí Českým drahám cenu odpovídající maximální zastavitelnosti území podle stávajícího územního plánu.

V závislosti na jeho konečné podobě bude mít povinnost cenu navýšit podle případného nárůstu stavební zastavitelnosti území. Cena by tak měla lépe odrážet možný budoucí výnos z těchto pozemků. Podstatnou část ceny, tedy 244 milionů korun, získají České dráhy hned bez ohledu na to, jak se jednání o územním plánu bude vyvíjet dál.

Předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec považuje vyjednané podmínky za výhodné. Zároveň podle něj České dráhy nebudou muset platit náklady na úpravy pozemků, které souvisejí například se stanicí metra Florenc nebo s archeologickým průzkumem lokality. Ty bude zajišťovat Penta.

OBRAZEM: Budovy u pražského Masarykova nádraží jsou hotové. Projekt se zlatou fasádou stál 2,5 miliardy

Číst článek

Projednávání změny územního plánu trvá již několik let. Pražský magistrát se s Pentou již dříve dohodl, že v nové zástavbě bude minimálně 40 procent bytů, kterých je ve městě dlouhodobě nedostatek. Cílem je proměnit neprůchozí uzavřenou oblast v živou městskou čtvrť propojující Florenc, Karlín a Žižkov. Očekává se, že projednání změny územního plánu bude dokončeno v roce 2024.

Náměstek pražského primátora pro územní rozvoj Petr Hlaváček (STAN) již dříve uvedl, že vítá nákup autobusového nádraží Florenc a přilehlých pozemků skupinou Penta. Pro další rozvoj území podle něj městu usnadní situaci fakt, že namísto dvou pozemkových vlastníků bude jednat s jedním.

S výstavbou nové čtvrti v lokalitě Florence počítají vedení Prahy i městské části Praha 1 a Praha 8. V roce 2021 se konala mezinárodní urbanistická soutěž, která nastínila budoucí podobu tohoto území. Vítězný návrh na jaře 2022 projednala a schválila rada hlavního města. 

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme