Budějovický pivovar v roce 2020 uvařil nejvíc piva od počátku své existence. Zisk zvýšil na 305 milionů

Budějovický Budvar zvýšil loni zisk po zdanění o necelých deset procent na 305 milionů korun. Tržby z prodeje výrobků a služeb stouply o 0,4 procenta na 2,81 miliardy korun, byly rekordní. Čistý obrat překročil druhým rokem po sobě tři miliardy korun. Ztráty v desítkách milionů Kč zaznamenal podnik kvůli gastro provozům, zavřeným při koronakrizi. Vyplývá to z výroční zprávy.

České Budějovice Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pivovar Budějovický Budvar

Pivovar Budějovický Budvar | Foto: David W Cerny | Zdroj: Reuters

Výstav loni stoupl o 3,1 procenta na 1,73 milionu hektolitrů piva, což bylo nejvíc za 125 let existence pivovaru. „Rok 2020 hodnotíme jako úspěšný, a to i přes veškeré problémy způsobené zejména pandemií covid- 19. Pokračovali jsme v naší strategii, dosáhli jsme opět rekordního prodeje s jeho velmi dobrou projekcí do hospodářského výsledku. Úkoly a cíle vytyčené plánem a strategií rozvoje podniku jsme splnili a překročili,“ uvedl v závěru zprávy ředitel Budvaru Petr Dvořák.

Výše odpisů dosáhla loni 309 milionů korun. Provozní zisk klesl o 1,75 procenta na 332,1 milionu Kč. Zisk před zdaněním stoupl meziročně o 2,3 procenta na 371,9 milionu Kč.

Národní pivovar pokračoval loni v rozvojových investicích, které začaly v roce 2015. Loni investoval 410 milionů korun. „Pivovaru pomohly, kromě jiného, významnou měrou obstát v náročné situaci pandemie covid-19, kdy nově instalované kapacity umožnily uspokojit rostoucí poptávku zákazníků zejména po baleném pivu. Díky tomu byl pivovar schopen nahradit výpadky způsobené omezením provozu v restauracích a dosáhnout tak opětovně meziročního nárůstu jak objemu, tak i tržeb,“ uvedl podnik ve výroční zprávě.

Pivovar se 670 zaměstnanci prodal loni víc baleného piva a méně sudového. Vyšší poptávky po baleném pivu, zapříčiněné pandemií, využil Budvar zejména v Německu, kde meziročně zvýšil prodeje. V ČR mu podle výroční zprávy pomohlo k dobrým výsledkům i to, že začal prodávat balený hořký ležák Budvar 33.

Velkou měrou pomohl Budvaru k lepším výsledkům nárůst exportu, na výstavu se loni podílel ze 69 procent. „Vedle toho jsme však dosáhli i velmi dobrých výsledků na domácím trhu,“ uvedl pivovar. Loni vyvezl 1,19 milionu hektolitrů (hl), meziročně o téměř 40.000 hl víc.

Letos podnik investuje zhruba 500 milionů korun a plánuje růst výstavu o čtyři procenta, řekl již dříve Dvořák. Letos v březnu Budvar oznámil, že v polovině roku zdraží desetistupňové lahvové pivo podobně, jako od ledna zdražil o 3,7 až čtyři procenta jiné lahvové a plechovkové pivo. Letos v létě chtěl Budvar také zprovoznit další cylindro - kónické tanky.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme