Prodej osobních aut v Česku loni stoupl o 2 procenta, na 173 tisíc
Prodej nových aut v České republice loni mírně vzrostl, na 173 tisíc aut. Nejprodávanější byla značka Škoda, která si tak udržela 30procentní podíl na trhu. Nejvíce poptávané byly malé automobily.
Zatímco registrace aut v řadě evropských zemí loni padaly i o desítky procent, na českém trhu se podle tajemníka Svazu dovozců automobilů Pavla Tunkla krize ještě neprojevila.
„Vzrostly registrace o zhruba 2,4 procenta. Celoročně je to 60 procent firmy, 40 procent spotřebitele. Nicméně v minulých letech, respektive před krizí, vždycky koncem roku firmy nakupovaly výrazně více, což se nyní nestalo,“ přiblížil.
Loni také stoupla v Česku výroba osobních automobilů. Podle předběžných údajů o zhruba 10 procent.
