Šizený kečup z Lidlu. Obsahoval polovinu rajčat, než nařizuje vyhláška
Kečup prodávaný v Lidlu měl o polovinu méně rajčat, než nařizuje vyhláška. Vyplývá to ze zjištění Státní zemědělské a potravinářské inspekce. Jde o potravinu nazvanou Kania Curry Ketchup Mild. Jako výrobce je označený Lidl, zemí původu je Německo, uvedl v tiskové zprávě mluvčí inspekce Pavel Kopřiva. Podle tiskové mluvčí Lidlu Zuzany Holé nastalo pochybení při výrobě etikety, na které byl špatný název.
Podíl rajčatové sušiny v kečupu musí být nejméně sedm procent, tento jí obsahoval 3,5 procenta.
„Jedná se tak o klamavé informování spotřebitele o parametru potraviny, který má zásadní vliv na její charakter," vysvětlil mluvčí Státní zemědělské a potravinářské inspekce Pavel Kopřiva.
„Označení výrobku totiž neumožnilo spotřebitelům získat pravdivé informace o skutečné povaze potraviny, a pod názvem kečup tak mohli očekávat výrobek s vyšším obsahem rajčat," dodal Kopřiva. Úřad zahájí s Lidlem správní řízení o uložení pokuty.
„Jedná se o případ, který byl řešen již koncem května. Výrobek Kania Curry Ketchup Mild jsme prodávali pouze v rámci akční nabídky. Výrobek byl ihned stažen z prodeje,“ uvedla pro server iROZHLAS.cz mluvčí Lidlu Zuzana Holá.
„Bohužel došlo k pochybení při výrobě etikety, na které byl použit nesprávný název. Nejedná se tedy o kvalitativní pochybení. Správné označení výrobku mělo být Rajčatová omáčka s kari,“ doplnila Holá.
Problémy měl i Kaufland
S privátní značkou kečupu měl minulý týden problém i řetězec Kaufland, který prodával kečup K-Classic Tomato rajčatový jemný, vyrobený v Polsku. Ač se na obale uvádělo, že na 100 gramů výrobku se použilo 205 gramů rajčat, ve skutečnosti to bylo jen 152 gramů. I s Kauflandem zahájila inspekce správní řízení.
V posledních týdnech se mezi politiky i v médiích významně řeší dvojí kvalita potravin. Výrobky určené pro západoevropský trh mají v některých případech odlišné složení než výrobky pro země bývalého východního bloku, přestože jde o stejnou značku a stejné či podobné balení. Obvykle je potravina určená pro západoevropský trh kvalitnější.