Slevy na nákup, firemní školky i sportovní vyžití. Firmy svým zaměstnancům nabízí stále větší škálu benefitů

Firmy stále zlepšují systém firemních výhod pro své zaměstnance. Kromě příspěvků na penzi, aut či stravenek nabízí třeba i životní pojištění. Roste ale také počet firem, které motivují své lidi k pohybu. Sportovní benefity nabízí podle průzkumu společnosti Aon Benefit Survey 2017 dvě třetiny tuzemských společností.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

pracoviště (ilustrační foto)

pracoviště (ilustrační foto) | Zdroj: Fotobanka Pixabay

Mezi časté benefity patří i nadstandardní zdravotní péče - tu nabízí pětina firem. Dále třeba cestovní pojištění, další vzdělávání, stravenky, úhrada dopravy do zaměstnání, kulturní aktivity, služební telefon i pro soukromé účely nebo víc dní až týdnů dovolené.

Téměř polovina firem podle průzkumu společnosti Aon Benefit Survey 2017 ale poskytuje i takzvané „sick days“ - tedy placené dny při náhlé nemoci nebo nevolnosti. Nejčastěji firmy dávají tři takové dny na rok. Výjimkou ale nejsou ani takové společnosti, které svým lidem poskytují 11 i více dnů na zotavenou.

Odměny k jubileu i slevy na nákup

Mezi žádané benefity patří i firemní školky. Zatím je podle průzkumu nabízí necelá desetina firem. Většina společností navíc svým zaměstnancům dotuje péči o děti v takových školkách - podle průzkumu dokonce tři čtvrtiny společností.

Zaměstnavatelé pro pracovní i soukromé účely poskytují také auta. Obvykle ale spíše lidem ve vedení společnosti. Celých 12 procent firem ale auta svým lidem nedává - zato třetina společností zase nabízí příspěvky na auto.

Suchá houska a káva není snídaně, rozhodl soud. Firma se soudila kvůli dani za občerstvení

Číst článek

Zájem mezi zaměstnanci roste také o sportovní vyžití. Takový benefit nabízejí dvě třetiny firem. Plně sportovní benefity hradí třetina zaměstnavatelů a skoro 40 procent je určitou formou dotuje. Podle průzkumu patří sportovní aktivity mezi top 10 nejrozšířenějších zaměstnaneckých benefitů v Česku.

Zaměstnavatelé svým zaměstnancům poskytují třeba i slevy do obchodů nebo je odměňují k jejich jubileu. Nejčastěji penězi, symbolickým darem nebo květinou a sladkostí. Někteří ale poskytnou třeba i den volna navíc.

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme