A bodíky v Kazmově honbě za filmovým pokladem sbíráte?

Nový projekt internetové persony Kamila Bartoška alias Kazmy údajně „mění doposud zaběhnutá pravidla kinematografie“ a přináší „unikátní podívanou, jakou tahle země ještě nezažila“. V něčem se těm komicky ambiciózním marketingovým proklamacím musí dát za pravdu. Z kin totiž zdárně odežene filmové fanoušky a místo nich k opakovaným návštěvám přitáhne příznivce drobného hazardu a zdravě přiměřeného riskování. Felindro, zažeň tygry!

Komentář Kino / Lysá nad Labem Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kamil Bartošek alias Kazma ve ONEMANSHOW: The Movie

Kamil Bartošek alias Kazma ve ONEMANSHOW: The Movie | Zdroj: Bontonfilm

Byl jednou jeden kluk a ten měl celkem obyčejný sen. A pokud jste někdy viděli nějaký Kazmův výstup, víte, že ten sen obvykle obnáší pořádný balík peněz získaný určitou podvratnou činností. Tu se z tahanice s Leošem Marešem vyklubala virální kampaň o zastavování u autonehod, jindy se mu zase skrze nákladný a primárně za cizí financovaný výlet po světě podařilo přitáhnout mediální pozornost k onemocnění Amyotrofickou laterální sklerózou.

Je to jako sledovat iluzionistu schovat si kartu do rukávu a vyfouknout ji nosní dírkou. Akorát že tady trik spočívá v tom, že některé korporace působí Kazmovým přispěním oklamaně, zatímco jiné si díky němu pořádně namastí kapsu. Správný kouzelník-marketér přeci nikdy neprozradí svá tajemství.

Tahle Barbie dělá, co může. Plastová dokonalost se ve filmu střetává s ženskou realitou

Číst článek

Nejlepším produktem byl ale vždycky Kazma sám. Týpek s arogantním úšklebkem a černými brýlemi si vystavěl veřejnou osobnost na recitování motivačních citátů a auře živoucího mýtu. Co nějakým způsobem nezapadalo do racionálního chodu věcí, musel být zákonitě Kazmův další kousek.

Od úterní předpremiéry celovečerního spektáklu ONEMANSHOW: The Movie se tak automaticky očekával nějaký podraz. A sezvat do kina novináře po boku Karlose Vémoly, Ladislava Špačka, Miroslava Donutila nebo Ivo Rittiga, nechat je projít po žlutém koberci a sám se dostavit v obklopení rádoby osobních těžkooděnců, jen abyste všem přítomným z plátna ukázali prostředníček, by možná jako levárna dokonale stačilo. 

Ale to je vtip, na který nepotřebujete 72milionový rozpočet a čtyři roky příprav.

Místo toho dostanete opravdový film. S herci, replikami, jasnými žánrovými odkazy i zcizovacími prostředky, které z Kazmy dělají uvědomělého aktéra světa, o němž se vám dokola bude snažit tvrdit, že není realitou. Prkenné herectví a dialogy jak z pera znuděných školáků o přestávce by o tom cosi napovídaly, covidová pandemie a obří PR akce kolem zakopaného auta už méně.

Pouštět se do hlubší recenze ovšem naprosto pozbývá smyslu. Jakkoli kreativně přínosná mohla být spolupráce s režisérem Andym Fehuem nebo scenáristou Petrem Kolečkem, na kvalitě filmu jako takového ve výsledku vůbec nesejde. Je to pouze prostředek Kazmovy další vysoce medializované hry. A v určitém ohledu je to geniální.

Už jste se dnes zálohovali? Nová česká sci-fi Bod obnovy budí v divácích velká očekávání

Číst článek

„Tajemství kolem celého projektu budí nevídanou pozornost. Každý to chce vidět a každý chce být u toho první,“ pochvaloval si předprodej lístků Martin Palán, majitel distribuční společnosti Bontonfilm, která snímek od čtvrtka nasazuje do 280 českých kin. 

I on ale musí být nervózní z uvedení filmově-sociálního experimentu, jenž jde zcela proti standardní distribuční strategii přilákat do kin diváky, co chtějí vidět dobrý film. 

V případě ONEMANSHOW: The Movie totiž nejdete za filmovým zážitkem, ale vědomě si kupujete vstupenku na Kazma Kazmitch show. A potom znova a znova, abyste mohli být součástí jeho lukrativní honby za pokladem. Takže co česká kinematografie obětuje na estetické hodnotě filmu, může mnohonásobně vytěžit na tržbách.

Dost možná se tak už v pátek z českého veřejného prostoru stane Luští celá zem. Pokud se to podaří, bude to po Barbie další letošní výhra zdařilé marketingové kampaně. A my všichni, co jsme v tom sehráli roli užitečných idiotů, můžeme říct jenom: Bravo.

Kristina Roháčková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme