Budování inteligentních zastávek v Ostravě se zpozdí, město nezískalo evropskou dotaci
Minimálně o dva až tři roky se v Ostravě zpozdí vybudování inteligentního dopravního systému. Město muselo plán odložit, protože na něj nezískalo více než 200milionovou evropskou dotaci. A to kvůli komplikacím, které vznikly při výběru dodavatele. Neúspěšní žadatelé se koncem roku odvolali a verdikt zatím nepadl. A úřad, který evropské peníze rozděluje, další posunutí termínů pro splnění přísných podmínek nepovolil.
„Je to celkem dobré. Já jsem totiž původně z Prahy a tam je to mnohem horší, takže tady je to lepší,“ komentuje paní Halka fungování městské hromadné dopravy v Ostravě. Popostrčit ještě více dopředu ji měl inteligentní systém dopravy.
„Měl poskytnout koordinaci v podstatě samotných křižovatek, upřednostňování veřejné dopravy v rámci průjezdnosti. Bylo to v podstatě poskytování informací přímo přepravovaným osobám. Takže celkové zvednutí komfortu veřejné dopravy. Ale byly tam i další dílčí investice,“ připomíná náměstek ostravského primátora Tomáš Sucharda z ČSSD.
Vybudování inteligentního dopravního systému v Ostravě se zpozdí. Podrobnosti zjišťovala redaktorka Iva Havlíčková
Jenže do kasy města nedošla očekávaná více než dvousetmilionová evropská dotace. „V této chvíli nejsem přesvědčen, že město má ty finanční možnosti, aby mohlo takovýto projekt zrealizovat,“ přiznává Sucharda.
Jak upřesnil Michal Sobek z Regionální rady Moravskoslezsko, od financování ustoupili kvůli obavám, že by ho město nestihlo včas dokončit.
„Důvodem odstoupení od financování projektu evropskými prostředky je neukončený výběr dodavatele a z toho pramenící nejistý termín realizace,“ vysvětluje.
Vedení města ale ujišťuje, že chytré zastávky u ledu neskončí. O získání dotace se znovu pokusí za rok, v novém programovacím období.
O peníze Moravskoslezský kraj nepřijde, regionální rada je přidělí jiným žadatelům.