Stavbaři musí co nejdříve opravit oba dálniční mosty v Ostravě. Jinak hrozí jejich zřícení

Kondice dálničních mostů v Ostravě-Přívoze se zhoršuje, havarijní stav už platí i pro druhý přivaděč. Potvrdil to posudek, který pro Ředitelství silnic a dálnic zpracovala dopravní fakulta pardubické univerzity. Pokud se mosty co nejdříve neopraví, zřejmě bude nutné je úplně uzavřít, jinak hrozí i jejich zřícení. ŘSD už na odstranění havarijního stavu pracuje.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jedna z prasklin na dálničním mostě

Jedna z prasklin na dálničním mostě | Foto: Martin Knitl | Zdroj: Český rozhlas

„Posudek nám ukládá především odbagrovat a vyměnit materiál v takzvaném zemním tělese, což znamená náspy na obou stranách mostu, ale zároveň nám ukládá sanovat opěry, vyměnit mostní závěry a ložiska, sanovat trhliny,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Přehrát

00:00 / 00:00

V havarijním stavu už jsou oba dálniční mosty v Ostravě. Pokud se neopraví, bude nejspíš nutné je uzavřít. Více mluvčí ŘSD Jan Rýdl

Dodal, že posudek v posledních měsících sleduje prudké zhoršení stavu dálničních mostů.

„Bez odstranění nejzávažnějších poruch se neúměrně zvyšuje riziko nutnosti úplného vyloučení provozu na mostě, případně kolapsu mostní konstrukce,“ citoval Rýdl z posudku.

Na mosty už teď můžou vjet pouze osobní auta, a to maximálně třicetikilometrovou rychlostí. Jaro a léto je ale pro konstrukci rizikové.

Dva mosty na dálnici D1 v Ostravě-Přívozu byly uvedeny do provozu před šesti lety. Mají problémy s posunem nosníků, sesedáním materiálu a objevují se na nich praskliny. ŘSD na ně v září 2014 zakázalo vjezd kamionům a povolenou rychlost pro auta snížilo na 30 km/h. Podle stavební firmy Eurovia je důvodem praskání nevhodný materiál v násypech, tzv. studený odval, který podle ní vyžadovalo ŘSD.

„Jako správci a majitelé mostů v okamžiku, kdy bychom jenom zacítili, že se zvyšuje riziko, okamžitě mosty uzavřeme pro veškerou dopravu, včetně komunikace pod mosty,“ dodal mluvčí ŘSD.

Původní zhotovitel stavby, firma Eurovia, odmítá mosty opravit. S rekonstrukcí proto začne přímo Ředitelství silnic a dálnic, a to v dubnu.

Až mosty opraví, bude chtít peníze zpětně vymáhat od Eurovie. ŘSD zaplatí 20 milionů, které ale budou stačit jen na odstranění havarijního stavu mostů.

Problematické mosty na dálnici D1 v Ostravě-Přívozu | Foto: Český rozhlas

David Černý, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme