Část dálnice z Holešova do Fryštáku měla být zprovozněná letos. Podobu protestu chtějí zástupci obce Martinice porbrat také se svými občany, a to 12. srpna.
Práce na odstranění obou podpěr potrvají zhruba šest týdnů. „Následně stavbaře čekají už jen závěrečné práce,“ dodává zástupce Ředitelství silnic a dálnic Stanislav Král.
Ze začátku silničáři termín dokončení odhadovali asi na polovinu června letošního roku, stavbu ale uspíšili díky nočním pracím nebo využití vytápěného stanu.
Velký stan míjí v Brně řidiči na dálnici D1. Silničáři v něm pomocí přímotopů udržují teplo, aby i v mrazivém počasí mohli provádět práce, které by jinak museli odložit.
Celý sedmnáctikilometrový úsek D49 z Hulína do Fryštáku, jehož stavbu silničáři zahajovali slavnostně už v roce 2008, by se tak měl zprovoznit v první polovině příštího roku.
Dálnice D55 podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) uleví mnoha lidem v obcích, které dosud trpěly tranzitní dopravou. Denně jimi projede přes 10 000 aut.
„Samo NKÚ konstatovalo, že tímto nelze říct, že komunikace je nebezpečná, ale komunikace v té chvíli pouze vykazuje dílčí závady,“ říká pro Radiožurnál šéf Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.
Zpětná klapka má zajistit, aby se na silnici v protipovodňové vaně nedostala voda z rozvodněného Labe a zároveň se ze silnice potrubím pryč dostala dešťová voda.
Na místě se kříží tři dálnice: D1, D2 a trochu vzdáleně i D52. Od úterý tímto skoro dvoukilometrovým úsekem auta projíždí ve dvou zúžených jízdních pruzích.
Vydání stavebního povolení pro východní části Pražského okruhu očekává stát ještě v tomto roce, výstavba by pak měla začít koncem příštího roku. Na trase budou dva tunely a pět mostů.
„Můžu jedině deklarovat, že se to netýká mé osoby nebo nikoho z úzkého vedení ředitelství. Jedná se o historické věci. Poskytujeme veškerou součinnost,“ řekl generální ředitel Radek Mátl.
Kdo si vzpomene na reklamu, kterou se před 20 lety snažilo Česko nalákat zahraniční investory, musí se hořce smát. Zemí v srdci Evropy sice Česko zůstalo, o dostupnosti kamkoliv ovšem nemůže být řeč.
„Měli jsme na jednom místě informace o všech uzavírkách v zemi. A teď kvůli výpadku nemáme nic,“ popisuje člen české komunity dobrovolníků aplikace Waze Michal Telenský.
Přípravy stavby mostu přes řeku Moravu v Napajedlích na Zlínsku se blíží ke konci. Silničáři mají už vykoupeno 90 procent pozemků a začali také s vyvlastňováním.
Vysokorychlostní váhy zaznamenávají tisíce přetížených kamionů měsíčně. Nejčastěji se pokuta pohybuje od 9 do 27 tisíc korun. Kvůli útoku hackerů na ŘSD teď úřady informace o přestupcích nedostávají.
Kybernetickému útoku čelilo ŘSD 17. května, data se stále nepodařilo obnovit. Potrvá to nejméně pět měsíců. Pozastavené je vypisování zakázek, a zpozdí se proto soutěže na stavbu silnic a dálnic.
„Přece jenom to stálo za to, abychom tady něčeho dosáhli,“ hodnotí starosta Rokytnice Kamil Malenda roky jednání a soudních tahanic se silničáři. Teď má v rukou návrh příkazní smlouvy.
Server s dopravními informacemi Dopravniinfo.cz byl v sobotu dopoledne zcela nedostupný, stejně jako v předchozích dnech. Web ŘSD funguje jen částečně.
Úpravy úseku mezi 90. a 81. kilometrem dálnice ve směru na Brno by měly být hotové v pondělí večer. Ve směru na Prahu poté nejpozději do středečního rána.
Dálnici D1 v sobotu v podvečer v modernizovaném úseku mezi Ostrovačicemi a Devíti Kříži na Brněnsku v obou směrech plánovaně uzavřela demolice provizorního mostu.
Dušek podle Deníku N ve zprávě často zmiňuje jako ohniska nákazy nemocnice nebo domovy pro seniory. Hodně lidí se podle sesbíraných dat nakazilo taky na společenských nebo seznamovacích akcích.