Vznik fotbalové superligy podporovaly podle studie falešné účty rychlostí deset tweetů za sekundu

Bezprostředně po vyhlášení fotbalové superligy letos v dubnu se pokusily ovlivnit veřejné mínění ve prospěch tohoto kontroverzního projektu stovky softwarových programů (botů) a tisíce falešných twitterových účtů řízené takzvanými trollími farmami. Vyplývá to ze studie španělské společnosti Pandemia Digital zabývající se dezinformacemi v online prostoru, z níž citoval deník El Confidencial.

Madrid Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Florentino Peréz

Jeden ze zakladatelů superligy Florentino Pérez | Zdroj: Reuters

Podle studie bylo v 72 hodinách po vyhlášení superligy publikováno více než dva miliony tweetů z 272 000 účtů, přičemž velká většina byla proti projektu. 

UEFA vyhověla soudu a zrušila disciplinární řízení kvůli superlize, zároveň se ale odvolala

Číst článek

Naopak z falešných účtů proudila podpora superlize a odpor vůči evropské fotbalové unii UEFA rychlostí více než 10 tweetů za sekundu.

Například hashtag s podporou jednoho ze zakladatelů superligy, prezidenta Realu Madrid Florentina Péreze (#EstamosContigoPresi), se objevil v 18 000 tweetech ze 7000 účtů, většinou nově založených a bez followerů.

Během několika hodin bylo také například zveřejněno 3600 tweetů s naprosto stejnou větou „Superliga je dobrý nápad a bude představovat revoluci ve fotbale“.

Založení nezávislé superligy oznámilo 12 evropských velkoklubů. Po silném odporu drtivé většiny fotbalové komunity z projektu po necelých dvou dnech vycouvalo všech šest anglických účastníků a také Atlético Madrid a milánské kluby AC a Inter.

Blatter a Platini byli ve Švýcarsku obžalováni z podvodu i padělání dokumentů. Čeká je soud

Číst článek

Od soutěže, do níž by se týmy nemusely kvalifikovat pouze na základě sportovních výsledků, se nedistancovalo jen trio Juventus, Real Madrid a Barcelona.

Jako „trollí farma“ se označuje koordinovaná snaha manipulovat veřejné mínění pomocí falešných účtů na sociálních sítích.

„Bot“ je softwarový program provádějící automatické, opakované a předdefinované úkoly. Tyto nástroje fungují mnohem rychleji než reální uživatelé a často se využívají k ovlivňování nálady na sociálních sítích, kde vytvářejí falešná trendující témata.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme