Vznik fotbalové superligy podporovaly podle studie falešné účty rychlostí deset tweetů za sekundu
Bezprostředně po vyhlášení fotbalové superligy letos v dubnu se pokusily ovlivnit veřejné mínění ve prospěch tohoto kontroverzního projektu stovky softwarových programů (botů) a tisíce falešných twitterových účtů řízené takzvanými trollími farmami. Vyplývá to ze studie španělské společnosti Pandemia Digital zabývající se dezinformacemi v online prostoru, z níž citoval deník El Confidencial.
Podle studie bylo v 72 hodinách po vyhlášení superligy publikováno více než dva miliony tweetů z 272 000 účtů, přičemž velká většina byla proti projektu.
UEFA vyhověla soudu a zrušila disciplinární řízení kvůli superlize, zároveň se ale odvolala
Číst článek
Naopak z falešných účtů proudila podpora superlize a odpor vůči evropské fotbalové unii UEFA rychlostí více než 10 tweetů za sekundu.
Například hashtag s podporou jednoho ze zakladatelů superligy, prezidenta Realu Madrid Florentina Péreze (#EstamosContigoPresi), se objevil v 18 000 tweetech ze 7000 účtů, většinou nově založených a bez followerů.
Během několika hodin bylo také například zveřejněno 3600 tweetů s naprosto stejnou větou „Superliga je dobrý nápad a bude představovat revoluci ve fotbale“.
Založení nezávislé superligy oznámilo 12 evropských velkoklubů. Po silném odporu drtivé většiny fotbalové komunity z projektu po necelých dvou dnech vycouvalo všech šest anglických účastníků a také Atlético Madrid a milánské kluby AC a Inter.
Blatter a Platini byli ve Švýcarsku obžalováni z podvodu i padělání dokumentů. Čeká je soud
Číst článek
Od soutěže, do níž by se týmy nemusely kvalifikovat pouze na základě sportovních výsledků, se nedistancovalo jen trio Juventus, Real Madrid a Barcelona.
Jako „trollí farma“ se označuje koordinovaná snaha manipulovat veřejné mínění pomocí falešných účtů na sociálních sítích.
„Bot“ je softwarový program provádějící automatické, opakované a předdefinované úkoly. Tyto nástroje fungují mnohem rychleji než reální uživatelé a často se využívají k ovlivňování nálady na sociálních sítích, kde vytvářejí falešná trendující témata.