Fotbaloví fanoušci volají po změně hracích časů v Gambrinus lize
Fotbaloví fanoušci to mají s plánováním návštěvy ligových zápasů složité. Pokud si totiž utkání jejich týmu vybírá televize, střídají se dny i začátky, od pátku až do pondělí, o jakémkoli rituálu nemůže být řeč. Vedení profesionálního fotbalu to chce změnit a vyzkouší to už v této jarní části Gambrinus ligy.
„Dostávám spoustu podnětů a výtek od běžných fanoušků, protože televize se dělají zhruba čtrnáct až šestnáct dní dopředu, a některým lidem, kteří normálně chodí do práce a plánují si přitom návštěvu fotbalových utkání, to dělá určité problémy a jsou hodně nespokojení,“ popisuje předseda profesionální fotbalu Ivo Lubas, že ne všem současný model hracích dnů vyhovuje.
Přestože se o zhuštění programu dlouho mluví, ještě nejméně do konce další sezony ale asi k žádné změně kvůli smlouvám s televizními stanicemi nedojde.
„Před třemi lety se podepsaly nějaké smlouvy, které na tenhle aspekt nepamatovaly. Mantinely jsou nějak nastavené a je to o dohodě tří až čtyř komerčních subjektů, a pak je to na dohodě těch příslušných klubů, které by se musely určitým způsobem přizpůsobit,“ říká šéf Ligové fotbalové asociace Dušan Svoboda, který je zastáncem snížení počtu hracích dnů pouze na pátek až neděli.
„Co se týká toho optimálního televizního schématu, chtěl bych, aby se netelevizní zápasy hrály v jeden den, teď to vypadá, že to bude sobota, ale mohla by to být i neděle. Je potřeba, aby se k tomu jednotlivé oddíly minimálně v pilotním projektu přizpůsobily, pak uvidíme, spoustu věcí nám to řekne,“ naznačuje Svoboda, že by rád vyzkoušel nový model už v jednom z kol této jarní části Gambrinus ligy.
Změna by byla výhodná i pro vysílání Radiožurnálu, který by mohl znovu nabídnout posluchačům tradiční pořad S mikrofonem za fotbalem. Ten totiž kvůli rozdrobenosti programu prakticky úplně vymizel.
Z hlediska sponzorů je ale důležité televizní vysílání. A dokazují to i slova Dušana Svobody.
„Je to jednoduché číslo, naším dlouhodobým cílem musí být maximalizovat televizní sledovanost, protože od něj se odvíjí naše sponzorské plnění,“ konstatuje šéf Ligové fotbalové asociace.