Rallye Dakar: stovka strojů už je mimo hru
Zběsilé tempo Rallye Dakar se pro včerejší den zastavilo. Podle plánu ho totiž účastníci tohoto legendárního závodu strávili v chilském Copiapu opravami svých strojů, případně regenerací před druhou a těžší polovinou soutěže.
Na startu 34. ročníku Rallye Dakar v argentinském letovisku Mar del Plata sjelo ze startovní rampy téměř 450 strojů. Jejich posádky a piloti tehdy moc nepochybovali, že trať dlouhou osm a půl tisíce kilometrů s cílem v peruánské Limě zvládnou.
Jenže nástrahy argentinské a části chilské trasy vyřadily stovku strojů. České fanoušky může těšit, že kromě pětinásobného dakarského vítěze Josefa Macháčka, který odstoupil po druhé etapě na protest proti vyřazení z oficiální kategorie čtyřkolek, do druhé poloviny rallye vyjedou všechny naše stroje.
Dakarský deník reportéra Jana Říhy: Ze závodu vypadla už stovka závodních strojů
Motorkáře Jana Veselého a posádky pěti kamiónů čekají čtyři tisíce náročných kilometrů a nová neznámá dakarská trasa v peruánské části pouště Atacama. Aleš Loprais s Tatrou je mezi kamiony druhý a Martin Kolomý s nákladním autem stejné značky desátý.
Bylo by skvělé, kdyby synovec Aleš dokázal navázat na svého strýce, šestinásobného dakarského vítěze Karla Lopraise. I když cíl je ještě strašně daleko, jak si uvědomuje navigátor Aleše Lopraise Michal Ernst.
„Teď teprve nás čeká ta horší, těžší půlka. To, co je teď, je sice hezké, ale vůbec nic to neznamená.“
Ale uvědomovat si pomíjivost úspěchu v polovině nejtěžší rallye světa a zůstat na zemi je jedním z krůčků, které vedou na vrchol.