Facebook vyvinul ve spolupráci s Ray-Ban chytré brýle. Umí natáčet videa, fotit nebo přehrávat hudbu
Americká internetová společnost Facebook ve čtvrtek představila své první chytré brýle. Vytvořila je ve spolupráci s italsko-francouzskou společností EssilorLuxottica, pod níž spadá mimo jiné značka Ray-Ban. Brýle svým uživatelům umožňují poslouchat hudbu, přijímat hovory nebo pořizovat fotografie či krátká videa a sdílet je.
Facebook se přiblížil svému cíli nabízet brýle pro rozšířenou realitu, napsala agentura Reuters. Společnost generuje většinu tržeb z reklamy, ale výrazně investuje do technologií virtuální a rozšířené reality. Minulý rok uvedla, že vývoj brýlí pro rozšířenou realitu bude trvat deset let.
Mark Zuckerberg and Rocco Basilico, Chief Wearables Officer at EssilorLuxottica introduce #RayBanStories - the new way to capture, share and listen.
— Meta (@Meta) September 9, 2021
Shop @ray_ban stories now: https://t.co/dRUqfUXSwH pic.twitter.com/P84XGUvsxi
V případě virtuální reality člověk nevidí nic z reálného prostředí, zatímco u rozšířené reality se v reálném prostředí pohybují virtuální předměty. A existuje i mix těchto dvou způsobů zobrazování.
Brýle obsahují volitelného virtuálního asistenta, takže fotografie a videa má jít pořizovat bez použití rukou prostřednictvím hlasových příkazů. Facebook uvedl, že LED dioda na brýlích bude ukazovat, kdy je kamera zapnutá, aby ostatní lidé věděli, že jejich uživatel fotí nebo natáčí video.
Ve Spojených státech bude cena brýlí Ray-Ban Stories začínat na 299 dolarech (přes 6400 Kč), informoval Facebook.