Technologie Motion Capture se prosazuje i v počítačových hrách
Vývoj dobré videohry dnes stojí více než natočení dvou hollywoodských trháků. Fanoušci hraní jsou čím dál náročnější a současné technologie tvůrcům umožňují doslova zázraky.
Hry vypadají čím dál reálněji, jsou propracovanjější a umožňují zlepšovat inteligenci počítačových nepřátel nebo spoluhráčů. Nemluvě o hraní online se skutečnými lidmi na celém světě.
Perfektní, reálné pohyby nepřátel umožňuje technologie Motion Capture, známá hlavně díky trilogii Pán Prstenů. Herci nebo kaskadéři na sobě mají černou přiléhavou kombinézu, na ní x snímačů, které jejich pohyby přenášejí do počítače. U nás tuto metodu použil například Václav Marhoul ve filmu Tobruk.
Bez technologie Motion Capture se neobejde ani známá fotbalová hra Fifa. „Vydáme další hru Batle Field. Vojáci v té hře používají animaci z Fify,“ říká Dušan Benža z firmy Elektronic Arts. Fifa s pořadovým číslem 12 přichází na trh právě dnes. Fanoušci fotbalu už jí znají dobrých 19 let. Za tu dobu se stala nejprodávanější sportovní hrou vůbec.
Nadšeným hráčem je také bývalý fotbalový záložník Vladimír Šmicer. Jak se mu hraje fotbal jen rukama? „Je to daleko jednodušší, než nohama. Mám to rád,“ říká.
Technologii Motion Capture používají také konkurenční firmy - třeba v titulech Heavy Rain nebo Pro Evolution Soccer.
Investice do videoher obecně narůstají do astronomických částek. Třeba chystaný projekt Star Wars bude stát víc než 250 milionů dolarů.