V severokorejském Pchjongjangu otevřeli nový pivní bar. Bude jen pro elity

Severní Korea propaguje ve svém hlavním městě zbrusu nový pivní bar západního typu, který však bude pravděpodobně přístupný pouze městské smetánce a turistům.

Pchjongjang Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pivo

Pivo | Foto: PeterKraayvanger | Zdroj: Fotobanka Pixabay | Licence Pixabay,©

Propagandistické video vydané vládou ukazuje rozlehlou restauraci v západním stylu v Hwasongu, předměstí východně od Pchjongjangu, která byla postavena v posledních dvou letech v rámci obnoveného pokusu o zahájení obřích stavebních projektů rozšiřujících hlavní město. O projektu informuju server Euronews.

Zákazníci si tady mohou koupit pivo od hlavní státní pivovarnické společnosti Taedonggang, pojmenované podle řeky protékající centrem Pchjongjangu. Historie pivovaru Taedonggang sahá do roku 2000, kdy pivovar Ushers v anglickém městě Trowbridge zavřel kohoutky. Po 175 letech výroby tak šel podnik do dražby a vítězem aukce se stal dnes již zesnulý severokorejský vůdce Kim Čong-il.

Celý pivovar pak převezli do Severní Koreje a tam s pomocí německých odborníků znovu sestavili. Tehdy, stejně jako dnes, vztahy se Západem prakticky neexistovaly. V roce 2002 začala pivovarská společnost Taedonggang fungovat a v roce 2016 dokonce začala vyvážet své výrobky do Číny.

Pivo Taedonggang se dnes vyrábí v několika různých verzích. Nejoblíbenější je Taedonggang číslo 2, což je světlý ležák s velkým množstvím bublinek. Zatímco Severní Korea se snaží okolní svět upoutat bohatou pivní kulturou, realita je pro většinu jejích obyvatel zcela jiná. Většina Severokorejců žije na venkově a denně bojuje s chudobou a nedostatkem jídla. Aby si mohli koupit pivo, museli by utrácet potravinové poukázky. A to je luxus, který si většina z nich nemůže dovolit.

Pivní bary jako je restaurace Hwasong Taedonggang nejsou navíc mimo Pchjongjang dostupné a lidé většinou pijí nekvalitní domácí pivo. Pouze v hlavním městě dostávají výhradně muži malé množství speciálních pivních poukázek. Za ty mohou pořídit zhruba jeden až dva litry piva měsíčně. Kvůli těmto omezením bude luxusní pivnici pravděpodobně navštěvovat pouze pchjongjangská elita a malý počet zahraničních turistů.

Tamara Kocourková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme