Dopad kauzy Facebook? 55 procent Čechů podle průzkumu změní své chování, na síti zůstanou
Víc než polovina českých uživatelů facebooku zvažuje, že na sociální síti změní své chování. Vyplývá to z exkluzivního průzkumu agentury Median pro Český rozhlas. Dotazovaní reagovali na kauzu zneužívání dat firmou Cambridge Analytica.
Výsledky průzkumu ukazují, že 55 procent Čechů si chce přísněji nastavit soukromí a uvažuje o tom, že už na facebooku nebude sdílet osobní věci.
Facebook zná váš telefonní seznam, oblíbené obchody i minulost. Podívejte se, co zjistíte ze svých dat
Číst článek
Zůstat je rozhodnuto 79 procent respondentů. Z těch co zůstanou, se víc než polovina bude víc zabývat nastavením soukromí a tím, co ze svého soukromí sdílí.
Podle Daniela Prokopa z Medianu klesne i obecně důvěra v tuto sociální síť. „Důsledky jsou v tom, že té síti přestanete důvěřovat a začnete se na ní chovat méně odvážně a více obezřetně. Může to samozřejmě vést k tomu, že komunikace na facebooku bude nudnější a že se buďto změní charakter sítě, nebo to posílí odchod na jiné sociální sítě – Instagram a jiné typy.“
O facebooku s ředitelem sekce bezpečnosti v Národní agentuře pro komunikační a informační technologie (NAKIT) Vladimírem Rohelem a datovým novinářem Michalem Zlatkovským.
Přímo o odchodu z facebooku uvažuje podle průzkumu Medianu 17 procent Čechů. V průzkumu odpovídalo přes tisíc respondentů starších 18 let, sběr dat se uskutečnil ve dnech 26. a 27. března.
Cambridge Analytica je konzultační politická firma, která se dostala k údajům o 50 milionech lidí na facebooku. Ovlivnila až 200 voleb v zemích po celém světě. Podle výpovědi jednoho z informátorů působila i v Česku.