iROZHLAS.cz se zařadil do první zpravodajské desítky: v březnu ho navštívily rekordní tři miliony čtenářů
Zpravodajský server Českého rozhlasu má za sebou nejlepší měsíc ve své historii: v březnu navštívilo iROZHLAS.cz podle statistik Netmonitoru 3 163 109 reálných uživatelů. Web se tak posunul mezi hlavní internetové hráče, do desítky nejnavštěvovanějších zpravodajských serverů.
Ještě loni v březnu měl iROZHLAS.cz sotva milion čtenářů, přesněji 907 tisíc. Milionovou laťku přeskočil až v květnu a od té doby pod ni už nespadl. Naopak.
Do roku 2020 vstoupil s ještě vyšší návštěvností, která se v únoru zastavila na 1,7 milionu reálných uživatelů. To byl sám o sobě rekord rekordů. Jenže pak přišel březen a s nástupem koronavirové pandemie dosáhl iROZHLAS.cz zatím absolutně nejvyšších čísel. „Podle Netmonitoru k nám zavítalo 3,16 milionu reálných uživatelů, kteří si prohlédli 27 milionů stránek a 15milionkrát nás navštívili. Z toho 74 % uživatelů se na nás dívalo na mobilu a jen 23 % na desktopu,“ přibližuje čerstvou statistiku projektový manažer serveru iROZHLAS.cz Jiří Špaček.
Vinohradská 12 slaví první narozeniny. Tady je devět podcastů, které by vás neměly minout
Číst článek
Jak je vidět ze statistik, lidé vyhledávali ověřené informace o koronavirové krizi. Vyhledávač Google poslal na iROZHLAS.cz každého pátého, kdo hledal slovo koronavirus, a každého druhého, kdo do lišty vyťukal k tomu slovo online. „V krizových obdobích vždy média veřejné služby dokazují svou nezastupitelnou roli a význam pro společnost. Dokážeme rychle reagovat na situaci, přinést našim posluchačům rychlé a pravdivé informace, speciální pořady, projekty. Naše zpravodajské formáty jsou ve vypjatých obdobích vždy velmi sledované a výsledky iRozhlasu to opět jasně potvrzují,“ uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.
Server iROZHLAS.cz byl jedním z prvních, kdo k epidemii spustil kontinuální online reportáž, aktualizovanou ve dne v noci. A za celou dobu ji naplnil více než 5000 příspěvky.
A co víc: nabídl ji k volnému sdílení. „Máme za to, že aktuální informace je v tuto dobu nutné sdílet i s internetovými stránkami, které si takové nasazení nemůžou dovolit. Vnímáme to jako veřejnou službu. Myslíme především na stránky krajů, měst a obcí, ale i nejrůznějších neziskových organizací a lokálních médií,“ říká šéfredaktor serveru Radek Kedroň (jak si online reportáž vložit jednoduše a zcela zdarma na své stránky, se dozvíte ZDE).
Kromě online reportáže nabízel iROZHLAS.cz celý měsíc všechno důležité, co zaznělo ve vysílání Radiožurnálu a Českého rozhlasu Plus.