Před Prašnou bránou se objevil kruhový objezd. ‚Bolí mě se na to dívat,‘ komentuje primátor Hřib
Kruhový objezd vyznačený výraznými bílými čárami přímo před Prašnou bránou zvedl v posledních dnech vlnu kritiky. Praha 1 dopravní řešení v historickém centru metropole brání. Magistrát se od něj naopak distancuje. „Opravdu mě bolí se na to dívat,“ komentoval primátor Zdeněk Hřib z Pirátů. Nad kruhovým objezdem kroutí hlavou také Igor Sirota z Ústředního automotoklubu.
Kruhovým objezdem projíždějí nově řidiči u Prašné brány a budovy České národní banky. Nedaleko stojí Obecní dům a dům U Hybernů. Praha 1 zvolila toto dopravní řešení mimo jiné proto, že v Hybernské ulici plánuje obousměrný provoz.
„Podobný systém kruhového objezdu pomohl Praze 1 vyřešit dopravu na Národní třídě a snížil dopravní zátěž v okolních ulicích,“ hájila kruhový objezd první městská část.
Proti tomu se ale postavil pražský primátor Zdeněk Hřib. „S tímhle já opravdu nemám nic společného a opravdu mě bolí se na to dívat,“ uvedl na twitteru.
A kritikou nešetřil ani náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr z hnutí Praha Sobě. „Vypadá to spíše jako dopravní hřiště,“ řekl serveru iROZHLAS.cz. „Za nás k tomu s IPR máme negativní stanovisko vzhledem k významnosti prostranství před Prašnou bránou a Obecním domem,“ podotkl.
Jeho slova potvrzuje mluvčí pražského Institutu plánování a rozvoje Marek Vácha: „Na chybný postup městské části v otázce kruhového objezdu před Prašnou bránou IPR opakovaně upozorňoval už v loňském roce. A dokonce jsme podali námitku.“
Praha 1 ale kritiku odmítá s tím, že „malý kruhový objezd byl schválen po dohodě s magistrátem.“ Hřib ani Scheinherr s tím ale nesouhlasí. „Ani přes usilovné pátrání se nepodařilo najít na magistrátu nikoho, kdo by s tím v této podobě souhlasil,“ uvedl primátor.
Rekonstrukce Barrandovského mostu se blíží. Kudy povedou hlavní objízdné trasy?
Číst článek
Nad kruhovým objezdem se podivuje také mluvčí Ústředního automotoklubu Igor Sirota. Plynulost dopravy se tím podle něj nezlepší. „Kruhový objezd pomáhá tam, kde je na to dostatek prostoru. V kulminačních časech je tam takové množství aut, že se po kruhovém objezdu nemohou ani plynule pohybovat. Navíc jsou tam ještě přechody,“ shrnuje pro iROZHLAS.cz. „Je to jenom pokus, ale nikam nevedoucí pokus,“ uzavírá Sirota.