Aktuální spor v pražské koalici vznikl kvůli záměru primátorova náměstka Jiřího Pospíšila (TOP 09) skončit v radě města. Měl ho nahradit Tomáš Slabihoudek (TOP 09).
Nový most který se buduje v Praze mezi Hlubočepy a Podolím hledá své jméno. Náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) chce aby o názvu rozhodli Pražané.
„Do dlouhodobých rozvojových projektů, které myslí na desítky let dopředu, se současné koalici moc nechce,“ říká předseda pražské městské strany Praha sobě Adam Scheinherr.
Zelení si přiznávají, že sami jsou bez šancí, a mají tak velký zájem netříštit síly. Ze strany Pirátů ale cítí zdrženlivost. „Část Pirátů s námi jít nechce,“ říká spolupředsedkyně Gabriela Svárovská.
Za zákaz může i neohleduplné využívání. „Máme takřka dvojnásobný počet přestupků elektrokoloběžek než kol, takřka pětinásobný počet pokut,“ řekl ředitel Technické správy komunikací.
Mezi Spolu a STAN jsou vůbec největší voličské překryvy, aktuálně může oba subjekty zároveň zvažovat asi 800 tisíc lidí. Toto vědomí už probublává do sporů, které budou provázet boj o tyto voliče.
V hranaté šedé hale s výrazným červeným označením je celkem 22 kolejí. Cestující funkci vozovny v provozu prakticky nepoznají. Pro dopravní podnik je ale důležitá.
Členství ukončil i bývalý poslanec František Kopřiva, který na síti X oznámil, že zůstane jen registrovaným příznivcem. Odchod oznámil začátkem týdne také bývalý poslanec a europoslanec Mikuláš Peksa.
Premiér Petr Fiala (ODS) vyloučil, že by jeho vláda zavedla vyhlášku, která by ukládala povinnost uchovávat adresy navštívených webů. Návrh je v připomínkovém řízení.
Podle oslovených expertů by spolupráce dávala smysl i kvůli klesajícím preferencím Pirátů a stagnujícím Zeleným. Proti ale stojí snaha Zdeňka Hřiba Piráty „vycentrovat“.
Je trochu zvláštní pozorovat dospělé muže, zaseknuté ve své době, ve svých symbolech, jak se poměrně na sílu snaží všechnu komunikaci odehrávat pomocí odkazů na komiksové a fantazijní světy.
Do Sněmovny by se v lednu dostalo šest stran, hnutí či koalic. Preference ANO se od prosincového měření téměř nezměnily, STAN by získalo o dva procentní body méně.
Incident dále prověřuje policie, které dopravní podnik poskytl kamerové záznamy. „V tuto chvíli se přikláníme k tomu, že by se mohlo jednat o přestupek proti občanskému soužití,“ uvedla policie.
Dopravní podnik reaguje na video, které se objevilo na sociální síti X. Na něm je viditelné, že řidič udeřil cestujícího s plačícím dítětem v náruči. „Nemáš právo vůbec být v této zemi,“ křičel.
Být volby teď, Piráti by možná odpluli ze Sněmovny. Kam jim odcházejí voliči a voličky? A komu vyhovuje, že je kolem pětiprocentní hranice pro zvolení tak těsno?
Do sněmovních voleb povede Piráty jejich předseda Zdeněk Hřib. Ve volbě lídra mu na zasedání celostátního fóra ve Zlíně dali přednost před senátorkou Adélou Šípovou.
V úterý Hřib řekl, že se rozhodl nominaci přijmout, protože cítí podporu mnoha lidí uvnitř strany i mimo ni a vnímá zájem o spolupráci od celé řady odborníků.
Zpoplatnění vjezdu na Malou Stranu a Smetanovo nábřeží pro nerezidenty připravuje magistrát od roku 2023. Prosazuje jej i radnice Prahy 1, proti je naopak Praha 2, která se bojí vlivu na svoje území.
„Stačí se podívat na účty a složenky a porovnat si, kolik jsme platili za nájmy, potraviny, léky, dopravu, energie v roce 2021 a kolik platíme nyní,“ řekl Babiš.
Čeští politici útok jasně odsoudili. Například předsedkyně TOP 09 Pekarová Adamová uvedla, že je činem hluboce otřesena, Tomio Okamura (SPD) spojil neštěstí s nelegální migrací.
Nejrazantnější je opoziční strana Praha sobě, která primátora Bohuslava Svobodu (ODS) vyzvala k odvolání Kubelky. Sám Svoboda uvedl, že odměny zaměstnanců magistrátu jsou v ředitelově kompetenci.
Od Bartoše se čekalo hodně. Kdo jiný než guru přes IT mohl nastartovat elektronizaci státní správy a pohnout se zamrzlým stavebním řízením, věřili pirátští voliči. Dál ten příběh všichni známe.
Výstavba nové tramvajové trati mezi Malovankou a Strahovem získala povolení. Stavba trati, která povede přes Koleje Strahov, by měla začít na jaře roku 2026. Trať by mohla být dostavěna v roce 2027.
Piráti mají nového kapitána, který tvrdí, že strana není v krizi. Volební výsledky tomu ale úplně neodpovídají. Dokážou Piráti pod Zdeňkem Hřibem napnout plachty?
Piráti podle politologa Lukáše Jelínka potřebují k záchraně stmelit, odchod ze strany po zvolení Zdeňka Hřiba řady výrazných tváří a europoslanců ale ukazuje opačný trend.