Provizorní oprava uzavřeného Libeňského mostu začne okamžitě, hotovo má být za 30 dní
Technická správa komunikací v pátek vybrala firmu, která má zabezpečit úsek Libeňského mostu v havarijním stavu. Firma SMP CZ má s pracemi začít okamžitě a místo opravit do 30 dnů. Informovala o tom tisková mluvčí TSK Barbora Lišková. Kvůli dezolátnímu stavu byl provoz aut a tramvají po Libeňském mostě zastaven minulý pátek. Otevřený je momentálně pouze pro chodce a cyklisty.
„Uchazeči mohli v rámci poptávkového řízení podávat nabídky do 10. hodiny. Poté se uskutečnilo jejich vyhodnocení a výběr vítězné firmy na základě nejnižší ceny a nejkratší doby realizace. S dodavatelem, firmou SMP CZ, a. s., proběhne detailní obhlídka místa, tak aby mohl neprodleně začít s přípravnými pracemi,“ tisková mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková.
Firma podepře rámový most, který je na libeňské straně, a další konstrukce na holešovické straně soumostí. Po opravách, které by měly trvat maximálně 30 dní, statik zváží, zda bude možné obnovit dopravu na mostě.
„Jedná se o osmnáct míst, která se musí zajistit, a částka, která byla dle nabídky je necelých dvanáct milionů korun bez DPH,“ řekla Radiožurnálu Lišková.
Kvůli současnému uzavření Libeňského mostu a Zenklovy ulice pražský dopravní podnik upraví hromadnou dopravu. Od pondělí 29. ledna bude zavedena autobusová linka X25, která pojede mezi Palmovkou a Libeňským mostem. K druhému konci Libeňského mostu na holešovické straně bude jezdit minibus X156, který se bude nově obracet až před prvním mostním obloukem, kam bude posunuta zastávka Maniny. Linka X156 jezdí z Nádraží Holešovice, přes zastávky U Vody, Přívozní, Maniny, Tusarova, Dělnická, Maniny, odkud se vrací zpět na Nádraží Holešovice.
Libeňský most je dlouhodobě ve velmi špatném stavu. Město plánuje celkovou rekonstrukci, nyní čeká na vyjádření ministerstva kultury, které posuzuje památkovou ochranu. Vedení města sklidilo za situaci kritiku. Opoziční zastupitelé z TOP 09 a ODS se pokusili o stavu Libeňského i ostatních pražských mostů jednat na čtvrtečním zastupitelstvu. Nepodařilo se jim ale tuto problematiku prosadit na program jednání.
Od roku 1928, kdy byl most uveden do provozu, nebyla ani jednou opravena jeho nosná konstrukce. Autory Libeňského mostu jsou architekt Pavel Janák a konstruktér František Mencl.