Libeňský most kompletně opravte, nebo postavte nový, doporučili Praze odborníci

Hlavní město by mělo zajistit buď komplexní rekonstrukci Libeňského mostu, nebo stavbu nového. Magistrátu to doporučili odborníci z Kloknerova ústavu Českého vysokého učení technického, který je soudně-znaleckým pracovištěm v oboru stavebnictví. Náklady na opravu i stavbu nového mostu jsou podle odborníků obdobné, a to 550 až 600 milionů korun. Most je v havarijním stavu a uzavřen pro auta, autobusy a tramvaje.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Praha uzavřela kvůli opravám Libeňský most.

Praha uzavřela kvůli opravám Libeňský most. | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: Český rozhlas

„Odborníci zároveň zdůraznili, že požadovanou životnost a trvanlivost mostu na 100 let lze dosáhnout pouze stavbou zcela nového mostu," uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek z ČSSD.

Radikální opravy

Radikální rekonstrukce by vyžadovala podle ústavu novou hydroizolaci, odvodnění a náspy, dále ochránit základy mostu proti síranové korozi, nahradit dva střední pásy ve všech pěti klenbách za nové železobetonové a opravit a sanovat ponechané konstrukce.

Ochránit je rovněž třeba povrch a kompletně nahradit rámové konstrukce a schodiště. Pokud by se rekonstrukce uskutečnila, odborníci doporučují most průběžně monitorovat.

Stavba nového mostu

Stavba nového mostu by podle odborníků vyžadovala vybudovat nové pilíře. V původních plánech na stavbu nového mostu se počítalo s jejich využitím. Pilíře jsou ale ve špatném stavu a nelze je v současném stavu použít.

Nejen Libeňský most. Podívejte se na mapu 25 nejohroženějších mostů metropole

Číst článek

Práce na mostě komplikuje řízení ministerstva kultury o památkové ochraně. Resort má rozhodnout, zda je most památkou, či nikoliv. Podle toho se bude muset Praha rozhodnout, jak k opravě mostu přistoupí. Stavbu nového mostu navíc neusnadňuje ani rozhodnutí zastupitelů z roku 2016, kteří se usnesli, že most má být opraven.

Na mostě byla zavedena náhradní autobusová doprava, která na něj z obou stran zajíždí, jak je to nejdále možné. Lidé přesto musí urazit mezi nejbližšími zastávkami 450 metrů. Pokud by spoje na most nezajížděly vůbec, museli by lidé jít z Palmovky do Holešovic asi kilometr.

Libeňský most byl v předminulém týdnu přeřazen do kategorie mostů v havarijním stavu. Technická správa komunikací začala most podpírat, práce by měly trvat zhruba měsíc, pak by se na most MHD mohla vrátit.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme