Mladík přišel při nehodě ve Studénce o nohy. České dráhy žaluje o odškodnění

České dráhy čelí podle zjištění Radiožurnálu civilní žalobě za vlakové neštěstí ve Studénce. Odškodnění se domáhá mladík, který při nárazu rychlíku do spadlého mostu přišel o obě nohy. Nehoda se stala v srpnu roku 2008. Novojičínský soud ve středu spor ani nezačal projednávat. Právníci obou stran se totiž přímo v jednací síni domluvili, že se zkusí dohodnout mimosoudně.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

tragická nehoda vlaku  u Studénky

tragická nehoda vlaku u Studénky | Foto: Hasičský záchranný sbor MS kraje

Soudce dal právníkům obou stran šestitýdenní lhůtu, aby se pokusili domluvit. Poté mu musí oznámit výsledek.

Pokud dohoda nebude na stole, soudce začne civilní žalobu na České dráhy projednávat.

Původně mladík nežaloval jen České dráhy, ale i dvě firmy, které se na stavbě mostu ve Studénce podílely. Soudce Vladimír Polák ale Radiožurnálu potvrdil, že připustil jen žalobu na České dráhy.

„Je rozdílná povinnost Českých drah a zbývajících dvou společností. V podstatě ve vztahu k Českým drahám už je ten skutkový stav tak objasněný, že je možno rozhodnout. Kdežto u těch zbývajících dvou společností mám za to, že je lépe vyčkat výsledku trestního řízení,“ vysvětlil Polák.

Žalobu podal mladík, který v roce 2008 studoval střední školu, dnes má za sebou České vysoké učení technické v Praze. Při nehodě přišel o obě nohy a kvůli těžkému zranění má protézy.

Nehoda ve Studénce: České dráhy vyplatily poškozeným 14 milionů. Samy inkasovaly 52 milionů

Číst článek

Nehoda ve Studénce se stala 8. srpna 2008, letos uplyne devět let od havárie. Na železniční trať spadl rekonstruovaný silniční most a do jeho trosek narazil mezinárodní rychlík Comenius. Na místě zahynuli čtyři ženy a dva muži, další dva zranění zemřeli později. Zraněno bylo celkem 95 pasažérů, škoda přesáhla 177 milionů korun.

Soud s deseti muži, kteří jsou podle státního zástupce za nehodu zodpovědní, má po více než půldruhém roce pokračovat 16. až 18. května.

Podle obžaloby byla příčinou tragické nehody souhra mnoha zanedbání a nedostatků. Obžalováni jsou tři pracovníci generálního dodavatele stavby, společnosti ODS - Dopravní stavby Ostrava (dnes Eurovia), pět zaměstnanců subdodavatele - firmy Bögl & Krýsl, pracovník Správy silnic Moravskoslezského kraje, který měl na stavbu dohlížet, a osoba samostatně výdělečně činná, která pro subdodavatele pracovala.

Několik měsíců soud čekal na revizní znalecký posudek dopravní fakulty pardubické univerzity. Podle děkana fakulty Iva Drahotského to bylo dáno především složitostí případu. „Spis má 11 tisíc stran, se kterými jsme se museli seznámit. I to ovlivní délku práce na znaleckém posudku," řekl před časem.

Revizní znalecký posudek je pravděpodobně posledním důkazem, po výslechu jeho autorů by tak mohl padnout rozsudek.

Andrea Brtníková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme