Ke dvojici mostů u Stružné se nikdo nehlásí. Hrozí jejich zřícení na frekventovanou karlovarskou silnici

Několik desetiletí chátrají a nikdo se k nim nehlásí. Dva mosty nad silnicí první třídy z Karlových Varů do Prahy u obce Stružná jsou přitom ve velmi špatném stavu a mohly by se zřítit. „Chtěli jsme vyzvat vlastníka, aby provedl udržovací práce, nebo mosty odstranil. Všichni, na koho jsme se obrátili, nám to odmítli, že vlastníkem nejsou a nemají mosty v evidenci,“ uvedl mluvčí karlovarského magistrátu Jan Kopál.

Stružná Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zrezivělé zábradlí a asfaltový povrch, ze kterého vyrůstá několik menších stromů - tak vypadají dva z mostů, které vedou nad silnicí první třídy mezi Karlovými Vary a Prahou u obce Stružná. Jak se v posledních dvou měsících ukázalo, obě konstrukce jsou ve velmi špatném stavu, a jedné z nich dokonce hrozí pád.

Přehrát

00:00 / 00:00

Podrobnosti uslyšíte v reportáži Dominika Hrona

Opravy mostů se ale v nejbližší době nechystají, nikdo se k nim totiž nehlásí. „Zjistili jsme, že mosty jsou viditelně v závadovém stavu. Je tam v nepořádku zábradlí, povrch mostů. Chtěli jsme vyzvat vlastníka, aby provedl udržovací práce, nebo mosty odstranil. Všichni, na koho jsme se obrátili, nám to odmítli, že vlastníkem nejsou a nemají mosty v evidenci,“ uvedl mluvčí karlovarského magistrátu Jan Kopál.

Vedení obce proto nechalo na pokyn magistrátu jeden z mostů úplně uzavřít. Průjezdu tam teď brání hromady štěrku. „Díky tomu, že je to v našem katastrálním území, jsme povinni zajistit bezpečnost. Za naše peníze jsme tam vysypali hromady štěrku z lomu z Horních Tašovic, aby tam nikdo neprojížděl. Jsou tam i cedule, je tam zákaz vstupu i vjezdu,“ upozornila nezávislá starostka Stružné Zuzana Večerková, s tím, že mosty nejsou ani obce.

Vlastníka určí soud

V katastru nemovitostí je jako vlastník uvedené Ředitelství silnic a dálnic, jenže jeho krajský ředitel Lukáš Hnízdil to popírá. „Podle zřizovací listiny ministerstva dopravy se staráme o dálnice a silnice první třídy, nikoliv o účelové komunikace, což je ta komunikace na mostě.“

5:42

Za den prodlení pět milionů. Když ho opraví dřív, zaplatíme my, říká Hřib k Barrandovskému mostu

Číst článek

ŘSD stav mostů pouze monitoruje, protože vedou nad silnicí I/6, která do jeho správy spadá. „Tím, že není určeno, komu to patří, nemůžeme použít finanční prostředky na opravu těchto mostů,“ dodal Hnízdil.

Podobně je na tom i další z možných vlastníků, kterým je Pozemkový fond ČR. „Most je součástí polní cesty, z toho odvozujeme, že majitelem by měl být Pozemkový fond. V případě takových nejasností si ale jako státní instituce nemůže dovolit investovat do majetku, který není jeho. Podal proto žalobu k soudu o určení vlastnictví. Teď čekáme, kdo bude určený vlastníkem,“ řekl Kopál.

Všichni doufají, že se vlastník mostu určí, co nejdřív. Riziko jeho pádu je totiž vysoké. V roce 2025 úsek navíc čekají velké změny v souvislosti s výstavbou dálnice D6. S mostem se v projektu do budoucna nepočítá.

Dominik Hron, nkr Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme