Pražští radní hlasovali o studii možných umístění vypracované Institutem plánování a rozvoje. Nahrazení mostu z přelomu 19. a 20. století kritizují památkáři i radnice městských částí.
Kvůli bouřkám byla omezená silniční i železniční doprava v Olomouckém a Moravskoslezském kraji. Na silnice a tratě tam popadaly stromy, někde byly problémy s dodávkami elektrického proudu.
Nová lávka na hlavním nádraží v Pardubicích je ve zkušebním provozu. Cestující upozorňují na nedostatky a ne vždy funkční eskalátory, Správa železnic bude vady reklamovat.
Sedm let starý národní plán zakázal umísťovat starý zabezpečovací systém na nově rekonstruované trati v místech, kde dříve nebyl, tedy i v celém centru Pardubic.
Správa železnic a České dráhy původně odhadovaly, že se provoz na koleje vrátí tento týden. Termín byl posunut na 20. června, poškození bylo větší, než se původně odhadovalo.
Omezení zřejmě potrvá několik dní. Vlaky ale kvůli silnému dešti stály i na dalších místech v západních Čechách. Následky odstraňuje Správa železnic i během pondělního rána.
Událost se stala kolem poledne. „V Havířově došlo k poškození plynového potrubí při zemních pracích v blízkosti trati. Provoz na trati je zastaven,“ uvedl Kavka.
„My neurčujeme, kudy trať povede a jak bude vypadat, ani jaké bude mít technické parametry. Pouze schvalujeme koridor široký zhruba 100 metrů, kudy by trať mohla vést,“ říká Jan Schiller (ANO).
Vagony, které zůstaly na místě, jsou mimo trať. „Hasiči je zajistili, dopravce si pak musí někoho nasmlouvat, nehodovým vlakem to nešlo, to už bylo moc daleko od trati,“ řekl mluvčí Správy železnic.
„Vlaková souprava se třemi vagony se pravděpodobně samovolně rozjela v době, kdy se v ní nenacházel strojvedoucí ani cestující. Nehoda se obešla bez zranění,“ řekla policejní mluvčí.
Správa železnic při průzkumných vrtech kvůli vysokorychlostní trati prorazila v březnu jeden z tranzitních plynovodů. Desítka obcí nyní kvůli tomu volá po přerušení plánování tratí pro rychlovlaky.
Železničáři při přípravě vysokorychlostní tratě provrtali v polovině března vysokotlaký plynovod. Nyní tvrdí, že o nich věděli, ale někdo jim naschvál posunul již zaměřené kolíky.
Evropský systém má nahradit současné technologie, které země EU používají. Zjednoduší dopravcům cesty mezi jednotlivými státy, ale hlavně má zabránit srážkám vlaků způsobeným lidským faktorem.
„Rozhodně to bude o penězích. Ale to území je pro nás cenné. Je to vycházková část města Přerova. Bydlí tam tisíce lidí a byla by škoda, kdyby se znehodnotila část krajiny,“ říká náměstek primátora.
Správa železnic chce získat podporu veřejnosti pro zbourání historického mostu v Praze pod Vyšehradem a jeho nahrazení novou konstrukcí. Za 2,3 milionu korun si kvůli tomu najala agenturu Native PR.
„Na místě probíhá vyšetřování, to znamená, že na místě jsou i drážní hasiči z Ústí nad Labem. Teď se řeší, jakým způsobem se obnoví provoz,“ řekl Českému rozhlasu mluvčí Správy železnic Martin Kavka.
Ministr Kupka uvedl, že stát projekt nového mostu, který vzešel z architektonické soutěže, podrobí mezinárodně uznávanému posouzení vlivu na kulturní dědictví.
Při rozhodování o hlavním nádraží jako památce využilo ministerstvo postoj Drážního úřadu. Ten konstatoval, že Fantova budova a odbavovací hala jsou jedna stavba. O necelé čtyři měsíce ale otočil.
Kolem stavu a budoucnosti mostu se v poslední době vede diskuse. Správa železnic chce jeho památkově chráněnou vrchní konstrukci nahradit novou, což kritizují památkáři či občanské spolky.
Správa železnic hájí postup v architektonické soutěži o proměnu hlavního nádraží v Praze. Zpočátku podle ní nebylo jasné, že je to kulturní památka. To připouští i památkáři. Co bude s projektem dál?