Podle majetkoprávní analýzy Správy železnic v úsecích Moravská brána 1 a 2 upřednostňuje prodej 70 procent dotazovaných vlastníků, zatímco směnu by preferovalo jen 7 procent.
Poslancem za Olomoucký kraj se poprvé stal v roce 2017. V minulosti zasedal také ve správní radě Správy železnic, tehdy ještě Správy železniční dopravní cesty.
„Aktuálně zasahují hasiči SŽ u sedmi případů v souvislosti se silným větrem. Jedná se o spadlé stromy do kolejiště a na trakční vedení,“ sdělil kolem 22.00 mluvčí Správy železnic (SŽ) Martin Kavka.
Po nedalekých Pardubicích začne stát letos opravovat i v Hradci Králové. I to má zastaralé technologie až z 50. letech. Jejich výměna a další práce stát vyjdou na 12 miliard korun.
„Na podchod na stanici upozorňuje velmi výrazné značení přímo na tom nástupišti, včetně piktogramu, který je podbarven výraznou žlutou barvou,“ říká k incidentu mluvčí.
Při přípavě vysokorychlostní tratě provádějí pracovníci výzkumné vrty. Při jednom takovém ve středních Čechách navrtali vysokotlaký plynovod. Škoda byla vyčíslena na 10 milionů korun.
Na lávce za 300 milionů korun se stále drží po deštích voda kvůli špatně položenému povrchu. Firma ho teď musí přebrousit a znovu vyspádovat. Bez oprav není možné lávku zkolaudovat.
V provozu má být od konce roku 2026. Bude široký něco přes 12 metrů, a počítá se s třemi vzájemně oddělenými částmi, jízdním pásem pro silniční vozidla, cyklistickým pruhem a také chodníkem.
I když strojvedoucí srážku v pražské Libni zřejmě nezavinil, pokud se konzumace alkoholu potvrdí i dalšími testy, státní dopravce s ním okamžitě ukončí pracovní poměr.
Potom, co voda ustoupí, musíme zjistit, v jakém stavu je celá dopravní infrastruktura. Komplikacemi byla zasažená celá republika,“ přibližuje ve Speciálu Radiožurnálu ministr Martin Kupka (ODS).
Pražští radní hlasovali o studii možných umístění vypracované Institutem plánování a rozvoje. Nahrazení mostu z přelomu 19. a 20. století kritizují památkáři i radnice městských částí.
Kvůli bouřkám byla omezená silniční i železniční doprava v Olomouckém a Moravskoslezském kraji. Na silnice a tratě tam popadaly stromy, někde byly problémy s dodávkami elektrického proudu.
Nová lávka na hlavním nádraží v Pardubicích je ve zkušebním provozu. Cestující upozorňují na nedostatky a ne vždy funkční eskalátory, Správa železnic bude vady reklamovat.
Sedm let starý národní plán zakázal umísťovat starý zabezpečovací systém na nově rekonstruované trati v místech, kde dříve nebyl, tedy i v celém centru Pardubic.
Správa železnic a České dráhy původně odhadovaly, že se provoz na koleje vrátí tento týden. Termín byl posunut na 20. června, poškození bylo větší, než se původně odhadovalo.
Omezení zřejmě potrvá několik dní. Vlaky ale kvůli silnému dešti stály i na dalších místech v západních Čechách. Následky odstraňuje Správa železnic i během pondělního rána.
Událost se stala kolem poledne. „V Havířově došlo k poškození plynového potrubí při zemních pracích v blízkosti trati. Provoz na trati je zastaven,“ uvedl Kavka.
„My neurčujeme, kudy trať povede a jak bude vypadat, ani jaké bude mít technické parametry. Pouze schvalujeme koridor široký zhruba 100 metrů, kudy by trať mohla vést,“ říká Jan Schiller (ANO).
Vagony, které zůstaly na místě, jsou mimo trať. „Hasiči je zajistili, dopravce si pak musí někoho nasmlouvat, nehodovým vlakem to nešlo, to už bylo moc daleko od trati,“ řekl mluvčí Správy železnic.
„Vlaková souprava se třemi vagony se pravděpodobně samovolně rozjela v době, kdy se v ní nenacházel strojvedoucí ani cestující. Nehoda se obešla bez zranění,“ řekla policejní mluvčí.
Správa železnic při průzkumných vrtech kvůli vysokorychlostní trati prorazila v březnu jeden z tranzitních plynovodů. Desítka obcí nyní kvůli tomu volá po přerušení plánování tratí pro rychlovlaky.
Železničáři při přípravě vysokorychlostní tratě provrtali v polovině března vysokotlaký plynovod. Nyní tvrdí, že o nich věděli, ale někdo jim naschvál posunul již zaměřené kolíky.
Evropský systém má nahradit současné technologie, které země EU používají. Zjednoduší dopravcům cesty mezi jednotlivými státy, ale hlavně má zabránit srážkám vlaků způsobeným lidským faktorem.