Radiožurnál je i na podzim nejposlouchanějším českým rádiem. Vysoká čísla si drží také Plus
Nejposlouchanější stanicí českého rozhlasu je nadále Radiožurnál. Týdně si tuto stanicí naladí 1,632 milionu posluchačů, denně pak 835 tisíc lidí. Ve středu to ukázaly výsledky Radioprojektu, oficiální měření poslechovosti českých rádií za druhý a třetí kvartál letošního roku. Stanice Českého rozhlasu poslouchá denně souhrnně téměř 1,6 milionu lidí, týdně přes 2,7 milionu.
Český rozhlas Radiožurnál má nejvíce posluchačů na českém rozhlasovém trhu, v denních datech je následovaná Rádiem Impuls a Evropou 2, tu s těsným odstupem na úrovni statistické chyby následuje Rádio Blaník.
Nadále se daří i Českému rozhlasu Plus, který si týdně naladí 256 tisíc posluchačů, denně pak 140 tisíc. Jde prakticky o totožná čísla jako v minulém Radioprojektu. Nejoblíbenější regionální stanicí je Český rozhlas Brno se 188 tisíc posluchači týdně a 111 tisíc denně.
Radiožurnál je stabilní
Radiožurnál je také nejsilnější stanicí z pohledu podílu na trhu – má 11,5 procenta. Následuje Blaník s 10,5 procenta a Impuls s 10,1 procenta.
Vývoj podílu Radiožurnálu na trhu se prakticky nemění, jeho poslechovost je dlouhodobě stabilní. Co se týká krajů, Radiožurnál je nejposlouchanější v Praze, středních Čechách, Jihočeském, Jihomoravském a Zlínském kraji. V hlavním městě si týdně stanici naladí 268 tisíc lidí, následovaná je Evropou 2 a Blaníkem.
Nejposlouchanějším rádiem v Česku byl v pololetí opět Radiožurnál. Nejvyšší nárůst má Radiožurnál Sport
Číst článek
Ve větších městech je populární Český rozhlas Plus, kde jeho poslech preferují především vysokoškoláci a vyšší ekonomické třídy, podobně je na tom i Radiožurnál.
Daří se i čistě digitální stanici Radiožurnál Sport, který má 37 tisíc týdenních a 23 tisíc denních posluchačů. Nejposlouchanější nadregionální českou rozhlasovou stanicí je Hitrádio.
Radioprojekt probíhá formou telefonického dotazování, tentokrát na vzorku 15 168 respondentů, jeho realizátory jsou agentury Median, STEM/MARK a Nielsen Admosphere.
Při posledním měření českou společností rezonovalo zdražování, inflace, válka na Ukrajině a také komunální a senátní volby. Část společnosti je již společenskými tématy přesycena, proto se poslechovost u některých stanic lehce změnila.
Průměrný týdenní zásah rádia činí téměř 84 procent, denní pak 53,7 procenta. Rádio zůstává dlouhodobě velmi stabilním mediatypem.