Každý den rádio v Česku poslouchá okolo pěti milionů lidí ve věku mezi 12 a 84 roky, týdně je to 7,7 milionu osob. Průměrná doba poslechu se mírně zvýšila na 251 minut.
Většině rádií ubyli za druhé pololetí roku 2023 posluchači. Oproti stejnému období měl loni Radiožurnálu o 128 tisíc posluchačů, Impulsu 31 tisíc a Evropě 2 devět tisíc méně.
České stanice preferují hudbu, na které panuje většinová shoda – a po úspěšných interpretech chtějí, aby se drželi osvědčených receptů. Vyplývá to z dat hudebního průmyslu i výpovědí lidí z oboru.
Radiožurnál si týdně naladí 1,632 milionu posluchačů, denně pak 835 tisíc lidí. Ve druhém a třetím kvartále letošního roku představoval nejposlouchanější českou stanici.
Na čtvrtém místě skončil Blaník, pátá je Frekvence 1. Za skokana měření lze označit novou digitální stanici Radiožurnál Sport, kterou denně poslouchá 16 tisíc posluchačů a týdně pak 27 tisíc.
Nejoblíbenější stanici tuzemského rozhlasového trhu je s podílem 12 procent Radiožurnál, který týdně ladí 1,679 milionu posluchačů, a denně 874 tisíc posluchačů.