Správa železnic řeší vyztužení platformy nad kolejištěm Masarykova nádraží. Nemusí být bezpečná
Správa železnic má pochybnosti o bezpečnosti platformy, která vzniká nad kolejištěm Masarykova nádraží. Podle odborníků nemusí být část platformy dostatečně vyztužená. Správa železnic proto nechává vypracovat technické posudky, které navrhnou další postup, sdělila v pondělí mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.
Vybudování platformy je součástí modernizace Masarykova nádraží. Rekonstrukce téměř za čtyři miliardy korun začala loni v lednu a hotová má být v létě 2027.
Část platformy, která má propojit ulice Na Florenci, Hybernská a Opletalova, je už postavená podle projektu vypracovaného externím dodavatelem. Odborníci ze SŽ ale zjistili, že dílčí část platformy nemusí být dostatečně vyztužená.
Masaryčku přejmenovávali monarchisté, nacisté i komunisté. Za 180 let vystřídalo nádraží šest názvů
Číst článek
„Nyní se situací aktivně zabývají, zpracovávají se technické posudky, které pomohou najít vhodný a efektivní postup pro pokračování výstavby. Náklady, které si dodatečné práce vyžádají, bude Správa železnic vymáhat po projektantovi. Z navrženého postupu také vyplyne aktualizace termínu otevření nástupišť u nových kolejí osm a devět,“ uvedla mluvčí.
Při modernizaci vznikly u nádraží nové koleje pro údržbu vlaků. Hotová je už také rekonstrukce trati z Masarykova nádraží do Libně, díky čemuž mohou v tomto úseku jezdit vlaky rychleji. V současnosti stavbaří pracují na rozšíření počtu kolejí ze sedmi na devět.
Modernizace Masarykova nádraží je součástí projektu železnice na letiště a do Kladna sestávající z 11 samostatných staveb. Hotová je rekonstrukce Negrelliho viaduktu, od srpna je v provozu nádraží v Bubnech, zastávka na Výstavišti a úsek mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec.
Následovat má modernizace trati z Ruzyně do Kladna. Příští rok bude Správa železnic hledat zhotovitele trati z Výstaviště do nové podzemní stanice v Dejvicích.
Masarykovo nádraží je nejstarším nádražím původní parostrojní železnice v Praze, první vlak na něj přijel 20. srpna 1845. Patří k nejvytíženějším stanicím pražských městských a příměstských železničních spojů, denně jím projdou desítky tisíc cestujících.