Strany už znají pořadí svých volebních spotů i v rozhlase
Politické strany, hnutí a koalice už znají pořadí, v jakém bude Český rozhlas vysílat jejich předvolební spoty. Českému rozhlasu tuto povinnost ukládá zákon. Spotům, které jednotlivé strany samy připravily, věnuje ve vysílání čtrnáct hodin.
Losování pořadí, ve kterém bude Český rozhlas předvolební spoty vysílat, má zaručit, aby nebyly některé politické strany zvýhodněny. Všechny kandidující strany, hnutí i koalice dostanou ve vysílání stejný prostor.
"Mají úplně stejný prostor, protože je důležité, aby když se odehrají spoty v takzvaném prime time, poslouchá je daleko víc lidí než třeba ve večerních hodinách. Čili ta vyváženost v rámci vysílacích časů je stejná," říká výkonný ředitel Českého rozhlasu Josef Havel.
Spoty budou oslovovat posluchače dvou stanic Českého rozhlasu - Radiožurnálu a Prahy. Obsah a podoba předvolebních spotů je věcí politických stran.
V budově Českého rozhlasu jejich pořadí vylosovala herečka Daniela Šinkorová. "Měla jsem úplně stejnou trému, jako když mám premiéru v divadle, protože tady bylo hrobové ticho a všichni dávali hrozně velký pozor, co vylosuji. Bylo to strašně zodpovědné."
První předvolební spoty odvysílá Český rozhlas ve středu sedmnáctého května.