U Příbora spadl při rekonstrukci silniční most. Při nehodě se těžce zranil řidič bagru
Při rekonstrukci silnice I/48, budoucí dálnice D48, v sobotu ráno v Příboru na Novojičínsku spadl most. Z mostu se zřítil bagr, jehož dvaatřicetiletý řidič utrpěl vážná zranění. Radiožurnálu to řekla policejní mluvčí Gabriela Holčáková. Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl řekl, že stavbaři most bourali.
„Při stavebních pracích na mostu ulice Místecké v Příboře došlo k pádu bagru z asi tří metrů. Při pádu utrpěl dvaatřicetiletý bagrista zranění, byl vyproštěn a převezen záchranáři k ošetření. Okolnosti úrazu muže i nadále prověřujeme. Při události nebyla zraněna další osoba,“ řekla Radiožurnálu Holčáková.
Po měsíci a půl se na Libeňský most vrátila doprava
Číst článek
Jedna strana mostu spadla na zem, druhá drží nahoře. Nehoda se stala na uzavřeném staveništi na úseku, kde je kvůli opravě dálnice doprava odkloněna na místní silnice. Nehoda tak nezpůsobila žádné dopravní komplikace.
„Nedošlo k pádu mostu, dochází tam k řízené demolici a při ní došlo k pádu bagru. Ani z dálky tam nedošlo k ohrožení běžného provozu,“ řekl Rýdl. Ředitelství silnic a dálnic je investorem stavby.
Bagr spadl z výšky zhruba pět metrů. Mluvčí moravskoslezských hasičů Marek Gašparín uvedl, že řidič byl z převráceného bagru vyproštěn ještě před příjezdem záchranářů.
„Byl při vědomí. Zasahující lékaři však u něj zjistili vícečetná poranění. Pacient byl zajištěn krčním límcem a na transportní desce vynesen k sanitnímu vozidlu,“ popsal mluvčí krajské zdravotnické záchranné služby Lukáš Humpl. Zraněného muže pak transportoval vrtulník do ostravské Fakultní nemocnice.
Rýdl řekl, že událost se standardně vyšetřuje. „Ještě dopoledne se rozběhly znovu demoliční práce, tak abychom je dokončili a aby nejpozději v pondělí v 06.00 se rozjela doprava, protože pod tím demolovaným mostem se ještě bude jezdit, abychom nekomplikovali dopravu v mikroregionu,“ řekl mluvčí ŘSD.
Stavba úseku dálnice D48 Rybí - Rychaltice spočívá v rekonstrukci a rozšíření 11,5 kilometru dlouhého úseku silnice první třídy I/48, která je nyní čtyřproudou komunikací bez středového rozdělení. Stavba si vyžádá více než dvě miliardy korun. Hotova má být do konce roku 2020. Most musel být zbourán, protože by se pod něj rozšířená dálnice nevešla.