Aerolinky British Airways ohlásily krádež údajů ze 380 tisíc karet zákazníků. Poškozené klienty odškodní
Britská letecká společnost British Airways vyšetřuje krádež zákaznických údajů. Podle firmy se vyšetřování týká osobních a finančních údajů ze zhruba 380 tisíc platebních karet zákazníků, kteří si prostřednictvím její internetové stránky či mobilní aplikace rezervovali letenky v období od 21. srpna do 5. září, píše list The Guardian. Generální ředitel společnosti Alex Cruz se omluvil za „velmi sofistikované porušení bezpečnostních systémů firmy“.
„British Airways s dotčenými zákazníky komunikuje a doporučuje všem zákazníkům, kteří se domnívají, že by mohli být tímto incidentem ovlivněni, aby kontaktovali své banky či poskytovatele kreditních karet a řídili se jejich doporučeními,“ uvedla firma. Dodala, že o incidentu informovala policii a příslušné úřady.
Aerolinky Niki koupí za 20 milionů eur majitel British Airways
Číst článek
Krádež zákaznických údajů ze zhruba 380 tisíc platebních karet aerolinky oznámily ve čtvrtek večer. „V okamžiku, kdy jsme zjistili, že byla zcizena klientská data, jsme s našimi zákazníky zahájili komunikaci, to byla priorita,“ řekl Cruz. Všichni klienti, kteří utrpí finanční ztrátu, budou podle něj odškodněni.
Ukradené údaje neobsahovaly informace o cestách ani o cestovních dokladech zákazníků, prolomen nebyl ani šifrovací systém firmy.
British Airways už třetí den bojují s následky systémového výpadku. Do Prahy se znovu létá
Číst článek
Dojde k vyšetřování
„Věc byla vyřešena a naše webové stránky fungují normálně,“ uvedla firma. British Airways jsou součástí skupiny IAG. Lidé chystající se k odletu se mohou normálně odbavit. „Velice litujeme narušení, které tato kriminální činnost způsobila. Bereme ochranu údajů zákazníků velmi vážně,“ uvedl Cruz.
Společnost může být pokutována ze strany britského úřadu pro ochranu osobních údajů ICO, který se záležitostí zabývá.
Minulé problémy
Krádež dat není v poslední době jediným problémem, s kterým se British Airways potýkají. Kvůli problémům s počítačovým systémem firma musela v červenci rušit desítky letů, v červnu zase zrušila dvěma tisícům zákazníků letenku, protože ji kvůli chybě firmy koupili moc levně. V květnu roku 2017 zůstalo na 75 tisíc cestujících na londýnském letišti Heathrow poté, co problém s dodávkou energie vedl k výpadku systému.