Francouzské obchody kvůli inflaci nabízejí poukázky nebo blokují ceny výrobků. Chtějí přilákat zákazníky
Francouzské obchodní řetězce se snaží přilákat zákazníky, o které přichází kvůli rostoucím cenám. Nabízejí jim dárkové poukazy nebo blokují ceny některých výrobků. Reagují tak na rostoucí inflaci a vysoké ceny energií.
Od začátku prázdnin ve francouzských obchodech zdražilo například kuřecí maso, máslo nebo mléko.
Šetřit se snaží už čtvrtina domácností. I tak roste počet lidí, kteří si musí na základní výdaje půjčovat
Číst článek
Zemědělci varují, že zdražování některých výrobků může pokračovat. Obávají se totiž nedostatku krmiva a vysokých cen energií.
Jednotlivé řetězce proto zavádějí různé strategie na podporu kupní síly zákazníků.
Obchod Auchan připravil desetieurové dárkové poukazy na nákupy a Carrefour bude až do konce listopadu blokovat ceny stovky výrobků jako třeba plen, zubní pasty nebo pracího prášku.
Některé obchody nabízejí nové dočasné způsoby placení prostřednictvím šeků, ze kterých se peníze odečtou až o několik týdnů později.