Hodiny bez jídla a pití v letištní hale, turisté plánují žalobu na Travel Service
Deset hodin čekání na zemi bez jídla a pití, strach o život. Takové zakončení luxusní dovolené na Srí Lance více než stovka českých a slovenských turistů nečekala. Kvůli poruše včera uvázlo letadlo společnosti Travel Servis na dubajském letišti. Společnost pro cestující vypravila jiné letadlo a turisté v Praze přistáli dnes večer. Kvůli špatným podmínkám při čekání na náhradní spoj plánují podat hromadnou žalobu.
„Probíhalo to strašně. Kdyby se nás neujal manažer letiště v Dubaji, tak jsme tam byli 16 a půl hodiny o hladu, neměli jsme k dispozici žádné deky. Tam nás položili na zem jako nějaké psy, vůbec nikdo s námi nekomunikoval, nedali nám najíst, napít, nic. Myslím si, že management nezvládl situaci. Krásná dovolená se proměnila v noční můru," stěžovali si turisté po příletu do Prahy.
Jejich letadlo kvůli poruše nabralo celkem 17 hodinové zpoždění. Čeští a slovenští turisté tak nedobrovolně strávili 10 hodin v letištní hale v Dubaji. Kromě nepohodlí je přitom trápily také obavy o bezpečí. Z letadla mělo unikat palivo. Někteří cestující si myslí, že závada vznikla už při letu z Malediv do Dubaje.
„Je to taková spekulace. Cítili jsme nějaký benzín i v kabině, ale nikdo vám nic nepotvrdil. V Dubaji kolem nás jezdila hasičská auta a byli jsme pořád v letadle," popsal situaci jeden z cestujících Martin Folta.
Podle cestujících na unikající palivo upozornil krátce před vzletem místní zaměstnanec letiště. Mluvčí letecké společnosti Travel Servis Vladimíra Dufková ale jakékoliv zanedbání nebo ohrožení cestujících odmítla.
„Letadlo bylo naprosto v pořádku a k technické závadě došlo až před plánovaným odletem z Dubaje. Letadlo muselo být odborně prohlédnuto a na odstranění závady začali okamžitě pracovat technici," dodala Dufková s tím, že opravy vyžadovaly delší čas, a proto se přepravce rozhodl pro cestující vypravit náhradní letadlo.
Na to ale museli turisté počkat několik hodin v tranzitní zóně. Hotel v Dubaji prý nebylo možné zařídit kvůli vízům. To potvrdil také mluvčí cestovní kanceláře Exim Tours Stanislav Zíma.
„K tomu, aby oni dostali ubytování, tak by museli být převezeni z letiště a k tomu by museli mít víza, která bohužel neměli."
Letenku zdarma odmítli
Přestože se letecká společnost odvolává na to, že cestujícím poskytla péči prostřednictvím svého partnera - dubajského letiště, nabídla každému ze 127 turistů zdarma letenky po Evropě jako kompenzaci za nepříjemnosti.
To ale většina cestujících odmítá a plánuje hromadnou žalobu na přepravce i cestovní kancelář, které podle nich zcela selhaly.
„Pokud budeme dál mlčet, tak si s námi mohou letecké společnosti dál zahrávat," dodává za cestující Miroslava Božková.