I na Slovensku chtějí za silnice ušetřit, jsou ale nutné
Slovenský pravicový kabinet musí šetřit. Tamější ministerstvo dopravy tak musí řešit podobné dilema jako česká vláda. Stavbu dálnic ale zřejmě nezastaví. Na Slovensku totiž stále chybí dobré spojení mezi východem a západem země.
Ministr dopravy Ján Figeľ, který nastoupil do úřadu v červenci, plánoval stejně jako ostatní ministři úsporná opatření. Slovensko ale nové dálnice potřebuje. . I proto si vláda dala závazek, že během čtyřletého funkčního období spojí Bratislavu a Košice nadstandardní silniční trasou.
Pokračovat by měla i modernizace slovenských železnic. Veškeré výstavby by přitom měly proběhnout co nejlevněji.
Při stavbě dálnic se počítá s takzvanými PPP projekty, kde spolupracuje soukromý a veřejný sektor. Podmínky PPP projektů vyjednávala ještě minulá vláda. Nový kabinet je chce přezkoumat, a kde to půjde, zlevnit.
Na Slovensku stejně jako v České republice mají dálnice renomé neúměrně drahých a zbytečně se protahujících staveb. Praxe navíc ukazuje, že ne vždy jsou kvalitní. Úsek dálnice pod Spišským hradem funguje teprve dva měsíce a už teď musela být omezena rychlost až na 40 kilometrů za hodinu, protože se na vozovce objevily vady.