V neděli došlo v Zábřehu k incidentu, kdy jen těsně unikla srážce s pendolinem rodina se třemi dětmi. Místo toho, aby využili podchod, přebíhali koleje.
„Brzdná dráha vlaku při jízdě vysokou rychlostí se počítá na vyšší stovky metrů a v případě nárazu je pravděpodobnost přežití minimální,“ řekl mluvčí Českých drah Filip Medelský.
„Státní dozor není stále uzavřen. Dle informace dopravce víme, že vozy jsou odstaveny a nejsou provozovány,“ řekl Radiožurnálu ředitel technické sekce Drážního úřadu Šafránek.
„Základem systému bezpečnosti na železnici v Česku je neprojet červenou barvu. To se ale právě stalo v Pardubicích,“ říká ředitel Drážního úřadu Jiří Kolář v rozhovoru pro Radiožurnál.
Potenciálním provozovatelem je brněnská společnost Gepard Express.Pokud se všechny zúčastněné strany dohodnou, mohl by se na úzkokolejku do léta vrátit provoz.
Na trati jindřichohradecké úzkokolejky nejezdí vlaky už několik měsíců. V současné době ve večerních hodinách nezbývá lidem nic jiného, než použít osobní automobil. Spolek obcí by to mohl změnit.
Ministr dopravy komisi založil po sérii vlakových nehod z poslední doby. Ve středu se konalo první zasedání. Cílem je vytvořit apolitický tým složený z odborníků, který bude fungovat dlouhodobě.
Lokomotiva a třináct cisteren na vápno vykolejily odpoledne 28. července 2019 u Chodové Plané v úseku, kde byla trvale snížená rychlost na 30 kilometrů v hodině kvůli stavbě podjezdu.
Problémy začaly po nedávném startu soukromých dopravců na některých dotovaných železničních linkách. Na trať nemohly vyjet také některé vlaky společnosti Leo Express Tenders.
Tramvaje 15T měly letos již několik incidentů způsobených problémy s koly. Podle techniků dopravního podniku u nich degraduje pryžová vrstva mezi obručí a nábojem, kvůli tomu se může obruč uvolnit.
Dívka vstoupila do jednoho tubusu tunelu ze Zábělské ulice v Plzni na Doubravce a došla téměř do čtvrtiny tunelu, který má moderní zařízení na detekci pohybu. Usmrtil ji na místě rychlík z Prahy.
Podle podniku jsou příčinou nehod z posledních týdnů lidská selhání, jejich chyby se různí. „Neexistuje žádný společný jmenovatel těch nehod, jde o různé chyby,“ řekl šéf dopravce Miroslav Kupec.
Prezident Federace strojvůdců ČR Jaroslav Vondrovic odmítl tvrzení, že se strojvedoucí nedostatečně věnují řízení. Podle něj jsou problémem zejména časté přesčasy a také nedodržování odpočinku.
Loni o licenci strojvedoucího požádalo 661 lidí, zhruba o 200 méně než před rokem. Z toho 471 lidí uspělo. Úspěšnost uchazečů 71 procent byla nejvyšší za posledních šest let.