„Rozhodli jsme se, že vyhodnocení a rozhodnutí, jaký bude další postup, má padnout až v roce 2027 na základě českých zkušeností s ETCS, ale i zahraničních,“ popsal Kupka.
Během lednových mrazů se ukázalo, že při sněhu na lokomotivách namrzá rychlostní čidlo. Vlak potom zahlásí chybu a nouzově zastaví. Problém by měl být vyřešen před další zimou, doufá ministerstvo.
Řidič s nákladním autem s návěsem přehlédl červenou a vjel do kolejiště. Bezpečnostní systém zaznamenal porušení přejezdu a okamžitě zastavil provoz na trati.
Jízdy historických vlaků nejspíš nový evropský zabezpečovač v Česku nezastaví. I když Správa železnic dlouho nechtěla o historických vlacích na tratích s ETCS ani slyšet, nakonec připouští změnu.
Podle ministra dopravy Martina Kupky z ODS problémy s ETCS zatím neměly zásadní vliv na jízdní řády. Resort teď jedná s dodavatelem technologie na nápravě, která by měla trvat maximálně tři měsíce.
Od ledna začne výhradní provoz ETCS na trati Česká Třebová – Přerov, Česká Třebová – Břeclav a také na koridoru z Prahy přes Pardubice do České Třebové.
Začíná testovací provoz nového železničního evropského zabezpečovacího systému ETCS. Nově ho musí povinně používat proškolení strojvedoucí na tratích, kde už je zabezpečovač nainstalován.
Evropský systém má nahradit současné technologie, které země EU používají. Zjednoduší dopravcům cesty mezi jednotlivými státy, ale hlavně má zabránit srážkám vlaků způsobeným lidským faktorem.
Dělníci 1400 tun těžkou a 140 metrů dlouhou konstrukci dávali dohromady na pravém břehu řeky. Jak v montáži pokračovali dál, postupně konstrukci vysouvali nad vodu, až dosáhli levého břehu Labe.
Rok 2021 byl na drahách o něco klidnější než ten předchozí. Nehod na železnici loni mírně ubylo. Drážní inspekce eviduje 1138 mimořádných událostí, předloni jich bylo o deset víc.
Zabezpečovačem ETCS musí být vybavená jak trať, tak lokomotivy. Systém dokáže třeba zastavit dva protijedoucí vlaky nebo zpomalit soupravu, která překračuje povolenou rychlost.
V úterních novinách se dočtete, že dopravní společnosti na železnicích se připravují na povinné zavedení plošného zabezpečovacího systému ETCS. Zařízení ale stojí desítky milionů korun, píše Mf Dnes.
Ministr dopravy komisi založil po sérii vlakových nehod z poslední doby. Ve středu se konalo první zasedání. Cílem je vytvořit apolitický tým složený z odborníků, který bude fungovat dlouhodobě.
Plán na vybavování lokomotiv novým systémem vázne. Jedna palubní jednotka ETCS může stát až 13 milionů korun a na to někteří dopravci nemají peníze. Je kvůli tomu v ohrožení regionální doprava.