Od ledna začne výhradní provoz ETCS na trati Česká Třebová – Přerov, Česká Třebová – Břeclav a také na koridoru z Prahy přes Pardubice do České Třebové.
Začíná testovací provoz nového železničního evropského zabezpečovacího systému ETCS. Nově ho musí povinně používat proškolení strojvedoucí na tratích, kde už je zabezpečovač nainstalován.
Evropský systém má nahradit současné technologie, které země EU používají. Zjednoduší dopravcům cesty mezi jednotlivými státy, ale hlavně má zabránit srážkám vlaků způsobeným lidským faktorem.
Dělníci 1400 tun těžkou a 140 metrů dlouhou konstrukci dávali dohromady na pravém břehu řeky. Jak v montáži pokračovali dál, postupně konstrukci vysouvali nad vodu, až dosáhli levého břehu Labe.
Rok 2021 byl na drahách o něco klidnější než ten předchozí. Nehod na železnici loni mírně ubylo. Drážní inspekce eviduje 1138 mimořádných událostí, předloni jich bylo o deset víc.
Zabezpečovačem ETCS musí být vybavená jak trať, tak lokomotivy. Systém dokáže třeba zastavit dva protijedoucí vlaky nebo zpomalit soupravu, která překračuje povolenou rychlost.
V úterních novinách se dočtete, že dopravní společnosti na železnicích se připravují na povinné zavedení plošného zabezpečovacího systému ETCS. Zařízení ale stojí desítky milionů korun, píše Mf Dnes.
Ministr dopravy komisi založil po sérii vlakových nehod z poslední doby. Ve středu se konalo první zasedání. Cílem je vytvořit apolitický tým složený z odborníků, který bude fungovat dlouhodobě.
Plán na vybavování lokomotiv novým systémem vázne. Jedna palubní jednotka ETCS může stát až 13 milionů korun a na to někteří dopravci nemají peníze. Je kvůli tomu v ohrožení regionální doprava.