Někteří zákazníci vyběhli z hypermarketu Epicentr v poslední chvíli a natočili svými telefony hořící budovu, hustý černý kouř valící se zevnitř i zraněné a mrtvé. Potvrzené jsou zatím dvě oběti.
Některé prodejny urychlují nákup úsporných technologií a víc investují do solárních panelů či tepelných čerpadel. Supermarkety se také s výhledem na zimu chystají na regulaci teploty přímo v provozu.
Maloobchodní společnost Ahold Delhaize, která v Česku provozuje více než tři stovky hypermarketů a supermarketů značky Albert, klesl ve druhém čtvrtletí provozní zisk meziročně o jedenáct procent.
Útraty v hypermarketech už nerostou tak rychle, jako v menších obchodech. Zatímco supermarkety a diskonty meziročně vzrostly téměř o desetinu, u největších obchodů byl nárůst zhruba tříprocentní.
Letos poprvé lidé na vánoční výprodeje do velkých obchodů vyrazí až po svátcích, v pracovní dny. Ještě loni měly obchody už na Štěpána otevřeno a lákaly zákazníky na první povánoční slevy. Lidé tak přicházeli utrácet peníze, které dostali místo dárků pod stromeček, a čekali právě na výprodeje. Letos to bude jinak, alespoň částečně. Velké prodejny totiž musí zůstat zavřené.
Na nákupy dárků a jídla se letos Češi můžou vydat i na Štědrý den. Většina obchodních řetězců totiž bude mít otevřeno, stejně jako loni. Nejčastěji budou obchody zavírat ve 14 hodin.
O zaměstnání letos v Česku přišlo na osm tisíc podnikatelů. To je oproti loňsku o 14 procent víc, tedy zhruba dalších tisíc lidí bez práce. Byznysmeni zkrachovali hlavně kvůli nesplaceným fakturám, druhotné platební neschopnosti nebo konkurenci. Velké společnosti si oproti loňsku polepšily.
Dnes můžou lidé po celý den nakoupit v supermarketech jídlo a darovat ho chudým. Za pokladnami ho přeberou dobrovolníci ve speciálně označených tričkách. Do Národní potravinové sbírky se jich zapojilo na 2000, přítomní budou v téměř 500 obchodech. Sbírku spolupořádá Česká federace potravinových bank. Akce letos v Česku probíhá potřetí.
Referendum namířené proti výstavbě hypermarketu v Náchodě se zatím konat nemůže. Návrh odpůrců stavby obchodu na místě bývalé textilky Tepna má několik vad. Petici například podepsal dostatek lidí, platných podpisů je ale málo.
Super- a hypermarkety jsou teď v obležení zákazníků. Čas na nákupy je přitom až do Štědrého dne. Většina obchodů bude totiž otevřená. Obchodníci zavřou až na Boží hod 25. prosince.
Zastupitelé Náchoda napříč politickým spektrem a vedení města spojili síly proti plánované stavbě hypermarketu v centru města. Stát by měl na území, kde teď probíhají demoliční práce bývalé textilní továrny Tepna. Zastupitelstvo i radní už se sešli na prvním jednání, aby se domluvili na společném postupu. Neměli všechny potřebné podklady, takže se sejdou znovu.
Nechceme v zemi nadnárodní řetězce, bouří se Indové. Indická vláda chce otevřít trh velkým hypermarketům jako je Tecso nebo Walmart. Malí obchodníci protestují. Bojí se, že přijdou o zdroj obživy. V konkurenčním souboji s obřími společnostmi nejspíš nemají šanci na úspěch.
Čeští pekaři se začínají bránit proti záplavě pečiva z dovozu. Zahlcuje zejména supermarkety, které často nabízejí čerstvé pečivo z vlastní pekárny. Ve skutečnosti jde pouze o rozpečený, několik měsíců starý polotovar.
V Jaroměři na Královéhradecku ode dneška funguje ekologických hypermarket. Z podstatné části dřevěná stavba má být díky moderním technologiím energeticky soběstačná a podle majitele má inspirovat nakupující k ekologickému chování.
Češi nakupují čím dál více zboží, které produkují obchodní řetězce. Téměř všechny supermarkety a hypermarkety dnes nabízí produkty pod svou firemní značkou. Poslední statistiky ukazují nárůsty prodeje takového zboží o desítky procent.
Kampaň proti dalšímu rozšiřování velkých nákupních center v Brně zahájilo hnutí "Nesehnutí". Letos je totiž v plánu projednávání nového územního plánu jihomoravské metropole a aktivisté do něj chtějí prosadit pravidla, která by zabránila nekontrolovatelnému rozmachu hypermarketů ve městě. Právě jejich expanze údajně stojí za krachem zhruba pěti set menších obchodníků.
Česká republika má největší prodejní plochu hypermarketů a diskontů na počet obyvatel ze všech zemí střední a východní Evropy. Alespoň podle studie Euromonitor International 2010. Na tisíc Čechů připadá 117 čtverečních metrů prodejní plochy hypermarketů a dalších 45 metrů diskontů. Česká republika tak poprvé v historii překonala dosud vedoucí Maďarsko.