V Jindřichově Hradci se mohou lidé ve čtvrtek nechat anonymně a bezplatně otestovat na žloutenku typu B a C, syfilis a HIV. Odběrová sanitka bude připravená na parkovišti sv. Floriána.
Společnosti Gepard Express k včasnému zaplacení celé částky nepomohl ani prodej autobusové dopravy firmě RegioJet, ani dvacetimilionová půjčka od města Jindřichův Hradec, podotkl server.
Sníh přivezli pracovníci Služeb města Jindřichův Hradec. „Vzhledem k tomu, že jsme provozovateli zimního stadionu, tak sem každý rok dovezeme sníh, který seškrábeme z ledové plochy.
„Rádi bychom poprosili různé sběratele, kteří si na památku z lásky úzkokolejce odnesli určité suvenýry a předměty, že je do spuštění provozu můžou vrátit,“ popisuje Albert Fikáček.
Sdružení, které v Jindřichově Hradci pomáhá lidem s postižením, získalo areál darem. „Pan majitel sem přiletěl ze Severní Karolíny, rozhodnutý, že nám chce rodinný majetek darovat.
Je to jedna z posledních staveb v zámeckém areálu, která je ještě v dezolátním stavu. A má šanci nebýt, z tohoto pohledu je potřeba na to nahlížet, připomíná šéfka památkářů..
„Otevřený dopis je vyjádřením desítek odborníků,“ shrnuje obsah otevřeného dopisu Terezie Hradílková z Jednoty pro deinstitucionalizaci, který kritizuje přístup vedení Jihočeského kraje.
Promítání v planetáriu, pohled na lvy v místní zoo nebo oběd v restauraci u zámku – o takové prázdninové zážitky není ochuzena ani dvacítka dětí ze sociálně slabých rodin na jihu Čech.
Gepard Express by chtěl zprovoznit alespoň část dráhy co nejdříve. Ale s ohledem na komplikovanou situaci způsobenou téměř tříletou nečinností a insolvenčním řízením však nechce slibovat žádný termín.
Podnik je v úpadku od podzimu 2022 a dluží skoro 350 milionů Kč. Gepard Express už v minulosti projevil zájem dopravu na železniční úzkokolejce provozovat.
Jejich počet insolvenční správce David Jánošík nespecifikoval. Lhůta pro přihlášení zájemců končila ve středu v poledne. Nejpozději do pátku musí podat konkrétní nabídku.
Podobné problémy hlásí i další vodní elektrárny, třeba v Jarošově nad Nežárkou. „Je odstavená vodní elektrárna na jezu v Kruplově a ubývá nám voda i v obecních rybnících,“ popisuje starosta Rod.
Výstava je otevřená všem zájemcům, nejen skautům. „Lidé, kteří skauting neznají, se tady dozví, co to vůbec je,“ říká pro Český rozhlas Zuzana Illeová.
Vznik třídy inicioval zástupce ředitele Gustav Fiala. „Kolektiv, kde jsou žáci s nějakými podpůrnými opatřeními, nemůže běžet tak rychle jako skupina dětí, které jsou na tom všechny dobře,“ uvádí.
„Narazili tady na zachovalé základy, tak jsme se potom rozhodli, že to odkryjeme celé,“ ukazuje Václav Bombala, technik městského úřadu v Jindřichově Hradci, nečekaný objev v zámeckém pivovaru.
Cílem projektu Živá úzkokolejka je záchrana historické tratě a postupné obnovení provozu. V první fázi půjde o záchranu kulturního dědictví prostřednictvím odkupu infrastruktury.
Jindřichův Hradec v nejvyšší soutěži odehrál šest sezon, naposledy hrál mezi elitou v sezoně 2021/22. Na jejím konci prohrál v baráži s pražskou Slavií a spadl.
Město jejich výrobu svěřilo dvojici uměleckých truhlářů, kteří se inspirovali tradičními řemeslnými postupy i okolní krajinou. Oba volili vše tak, aby byl výsledek co nejvíc v souladu s krajinou.
Provoz by měl být spuštěn 9. června na obrataňské trati a 15. června na novobystřické trati. Jestli se to podaří, ale ještě není jisté. Úzkokolejce totiž stále chybí povolení Drážního úřadu.
Naposled vlaky po úzkokolejce na pomezí jižních Čech a Vysočiny jezdily v roce 2022. Od té doby provoz stojí. Společnost Jindřichohradecké místní dráhy je v insolvenci a prochází reorganizací.