Gepard Express by chtěl zprovoznit alespoň část dráhy co nejdříve. Ale s ohledem na komplikovanou situaci způsobenou téměř tříletou nečinností a insolvenčním řízením však nechce slibovat žádný termín.
Podnik je v úpadku od podzimu 2022 a dluží skoro 350 milionů Kč. Gepard Express už v minulosti projevil zájem dopravu na železniční úzkokolejce provozovat.
Jejich počet insolvenční správce David Jánošík nespecifikoval. Lhůta pro přihlášení zájemců končila ve středu v poledne. Nejpozději do pátku musí podat konkrétní nabídku.
Podobné problémy hlásí i další vodní elektrárny, třeba v Jarošově nad Nežárkou. „Je odstavená vodní elektrárna na jezu v Kruplově a ubývá nám voda i v obecních rybnících,“ popisuje starosta Rod.
Výstava je otevřená všem zájemcům, nejen skautům. „Lidé, kteří skauting neznají, se tady dozví, co to vůbec je,“ říká pro Český rozhlas Zuzana Illeová.
Vznik třídy inicioval zástupce ředitele Gustav Fiala. „Kolektiv, kde jsou žáci s nějakými podpůrnými opatřeními, nemůže běžet tak rychle jako skupina dětí, které jsou na tom všechny dobře,“ uvádí.
„Narazili tady na zachovalé základy, tak jsme se potom rozhodli, že to odkryjeme celé,“ ukazuje Václav Bombala, technik městského úřadu v Jindřichově Hradci, nečekaný objev v zámeckém pivovaru.
Cílem projektu Živá úzkokolejka je záchrana historické tratě a postupné obnovení provozu. V první fázi půjde o záchranu kulturního dědictví prostřednictvím odkupu infrastruktury.
Jindřichův Hradec v nejvyšší soutěži odehrál šest sezon, naposledy hrál mezi elitou v sezoně 2021/22. Na jejím konci prohrál v baráži s pražskou Slavií a spadl.
Město jejich výrobu svěřilo dvojici uměleckých truhlářů, kteří se inspirovali tradičními řemeslnými postupy i okolní krajinou. Oba volili vše tak, aby byl výsledek co nejvíc v souladu s krajinou.
Provoz by měl být spuštěn 9. června na obrataňské trati a 15. června na novobystřické trati. Jestli se to podaří, ale ještě není jisté. Úzkokolejce totiž stále chybí povolení Drážního úřadu.
Naposled vlaky po úzkokolejce na pomezí jižních Čech a Vysočiny jezdily v roce 2022. Od té doby provoz stojí. Společnost Jindřichohradecké místní dráhy je v insolvenci a prochází reorganizací.
Firma Jindřichohradecké místní dráhy je v úpadku od října 2022, kdy provoz vlaků zastavila. Dluží 350 milionů korun. Reorganizační návrh počítá s tím, že by dráhu koupily obce.
Město Jindřichův Hradec chce zrekonstruovat zchátralý zámecký pivovar, na kterém pobýval dva roky i mladý Bedřich Smetana. Vyměnit chce vše kromě obvodových zdí.
Koleje a nádraží jindřichohradecké úzkokolejky zarůstají plevelem, na trati leží vyvrácené stromy. O víkendu tam proto poprvé přijela parta železničních fanoušků.
Poslední vlaky projely po úzkokolejce v říjnu. Za stav přejezdů ale stále odpovídají Jindřichohradecké místní dráhy, které jsou v insolvenci. Řidiči si stěžují na stav železničních přejezdů.
Martina Stručovského čtení baví a napadlo ho, že by mohl spojit svůj koníček s pomocí druhým. „Myšlenka čtenářského klubu je moje. Já mám knížky rád odjakživa a pracuji jako knihkupec,“ vysvětluje.
Na trati jindřichohradecké úzkokolejky nejezdí vlaky už několik měsíců. V současné době ve večerních hodinách nezbývá lidem nic jiného, než použít osobní automobil. Spolek obcí by to mohl změnit.