Úsek Brno – Přerov bude jako takzvané rychlé spojení součástí české sítě vysokorychlostních tratí (VRT). Kvůli nižší rychlosti ale není plnohodnotnou vysokorychlostní tratí.
Vysokorychlostní trať do Drážďan chce stavět Správa železnic. Podle mluvčího železničářů Dušana Gavendy se ale žaloby na výběr trasy týkají rozhodnutí Ústeckého kraje.
Vlaky budou mít i některé prvky typické pro vysokorychlostní soupravy. Jde například o pevná mezivozová spojení, která umožní bezbariérový průchod celým vlakem.
V pátečních médiích se dočtete o tom, že tendru na dostavbu jaderné elektrárny v Dukovanech se pravděpodobně nebudou moci účastnit ruské a čínské firmy. Píše se také o zvyšující se porodnosti.
Rychlostní trať má umožnit jízdu vlaků rychlostí až 350 kilometrů za hodinu. Jízdní doba z Prahy do Ústí nad Labem by se měla zkrátit asi o polovinu na 30 minut. Cesta do Drážďan by měla trvat hodinu.
Po pondělní návštěvě Správy železniční dopravní cesty stanovil ministr dopravy Kremlík začátek výstavby českých rychlodrah na rok 2025. Za normy zaplatí správa francouzskému dopravci 11 milionů korun.
Praha představila ambiciózní plán podzemní železnice, kterou by se první cestující by měli podle magistrátu svézt za 20 let. Jiné dopravní stavby ukazují, že jde o velmi optimistický předpoklad.
Rychlovlaky spojující pražské centrum s Letištěm Václava Havla by mohly začít jezdit v roce 2024. Počítá s tím harmonogram ministerstva dopravy. Trať má být nejrychlejším a nejpohodlnějším způsobem dopravy na letiště a v budoucnu má vést až do Kladna.
Ministerstvo dopravy vybralo variantu takzvané rychlodráhy, která by měla propojit Prahu s letištěm Václava Havla a s Kladnem. Trať bude stát zhruba 18 miliard korun a Česko chce při její stavbě čerpat peníze z Evropské unie. Navržená trasa se ale nelíbí městu Kladnu, které na rychlé spojení s hlavním městem čeká už 20 let.
Úřady dokončují studii pro modernizaci železnice mezi Kladnem a Prahou. Příprava takzvané rychlodráhy už se přitom táhne roky. Železnice by měla zajistit rychlé a kvalitní spojení mezi hlavním městem a Kladnem, důležitá je také odbočka na Letiště Václava Havla.
Jako ve svěráku - tak by se zřejmě cítili ve Studénce, kdyby přistoupili na nový návrh umístění trati pro rychlovlaky. Různé mantinely má totiž město už ze všech stran. Koridor by mu navíc vzal kus obytné zástavby a taky šanci na výstavbu nových domků. Vedení města se proto rozhodlo zakročit a trvá na původních plánech výstavby, tedy v dostatečné vzdálenosti za městem.
Do dvaceti let by měly v Česku stát první tři úseky, po kterých budou vlaky jezdit rychlostí až 300 kilometrů za hodinu. I když jde jen o malé kousky železnice, už dnes rozdělují politickou scénu. Poslanci napadají ministerstvo dopravy, že s přípravou rychlých tratí otálí, a proto stát přijde o evropské dotace na jejich stavbu. Ty totiž v příštích letech budou zaměřené na stavby rychlých tratí. Proti zastáncům rychloželeznic se ale postavil renomovaný expert při své návštěvě Česka.
Cesta vlakem mezi Prahou a Brnem bude trvat pouhou hodinu. Umožní to nová vysokorychlostní železniční trať. Ta se však začne budovat nejdříve za sedm let, v roce 2020. Obce v okolí budoucí tratě mají ale už teď starosti, nesmí tam nic stavět a plánovat.
Výstavba rychlodráhy z Prahy do Kladna už je zase o něco reálnější. Plán po osmi letech prošel posouzením o vlivu stavby na životní prostředí. Nová trať by se proto mohla začít budovat už letos. Cestující ze středních Čech se díky ní dostanou do centra Prahy o deset minut rychleji.
Do čtyř let byste se z centra Paříže mohli dostat na letiště Charlese de Gaulla za dvacet minut. Brzy by se mohla začít stavět rychlodráha, kterou by financovali sami pasažéři a po které se v Paříži volá už deset let, protože cesta z letiště do města může trvat i hodinu. Celému projektu však musí dát konečnou zelenou vláda.
Mezi Prahou a Kladnem zřejmě vznikne rychlodráha. Projekt podporuje ministerstvo dopravy, Středočeský kraj i hlavní město. Trať by ale měla začít až u nové stanice metra Veleslavín, původní projekty počítaly s centrem Prahy.
Cestující budou zřejmě z centra Prahy dál jezdit na pražské letiště v Ruzyni pouze autobusy nebo taxíky. Mluvilo se přitom o metru nebo rychlodráze. Obě varianty ale nejspíš padly.
Klub ODS středočeského zastupitelstva chce podat žalobu na hejtmana Davida Ratha. Důvodem je vydražení miniatury za sedmnáct milionů korun. Malbu z patnáctého století s motivem života v Kutné hoře získal hejtman kraje minulý týden v Londýně v dražbě.