Z Prahy do Drážďan za hodinu. Ministerská komise schválila studii proveditelnosti rychlodráhy

Centrální komise ministerstva dopravy schválila studii proveditelnosti rychlodráhy z Prahy přes Ústí nad Labem do Drážďan. Na základě studie se nyní bude odvíjet příprava této větve budoucí sítě rychlých spojení. V tiskové zprávě to v pátek uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Ústí nad Labem Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pendolino. Ilustrační foto.

Studie prokázala, že první úsek vedoucí z Prahy k Litoměřicím bude sloužit čistě pro osobní dopravu s maximální rychlostí až 320 km za hodinu (ilustrační foto) | Foto: Tomáš Adamec

Rychlostní trať má umožnit jízdu vlaků rychlostí až 350 kilometrů za hodinu. Jízdní doba z Prahy do Ústí nad Labem by se měla zkrátit zhruba o polovinu na 30 minut. Cesta do Drážďan by měla trvat hodinu.

Studie prokázala, že první úsek vedoucí z Prahy k Litoměřicím bude sloužit čistě pro osobní dopravu s maximální rychlostí až 320 km za hodinu. Úsek přes České středohoří a dále do Německa budou využívat i nákladní vlaky, díky tomu se uleví provozu v sevřeném údolí Labe. V tunelu pod Českým středohořím budou proto osobní vlaky jezdit rychlostmi do 250 kilometrů v hodině a v Krušnohorském tunelu 200 kilometrů v hodině. V něm se počítá mimo vlaků s cestujícími i s provozem až 150 nákladních vlaků denně.

Šest let příprav, deset let stavby. Rychlodráha z Prahy do Drážďan by mohla být hotová do roku 2035

Číst článek

Rychlovlak povede ze stanice Praha Vysočany do Lovosic, kde se trať spojí s nynějším koridorem, který vede podél Labe do Ústí a dále Děčína a Drážďan. V Lovosicích vysokorychlostní dráha překoná řeku a povede do Litoměřic a dále tunelem po pravém břehu do Ústí, kde znovu překlene Labe. Nové centrální nádraží v krajském městě bude poblíž současného západního nádraží, na jeho podobu bude vypsaná architektonicko-urbanistická soutěž. Za městem pak vlaky zajedou do tunelu pod Krušnými horami, který vyústí už v Německu.

V rámci spolupráce s německým správcem drážní infrastruktury - společností DB Netz AG na Krušnohorském tunelu byl již vybrán dodavatel projektového řízení, v současnosti se vyhodnocují nabídky dodavatelů na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme