Hlodavci v pondělí naskočili do vlaku na letiště a svými zběsilými pohyby záhy vypudili cestující do sousedního vagonu. Přivolaný personál se je bezvýsledně snažil vylákat ven pomocí pamlsků.
V sobotu bude ve Francii jezdit sedm vysokorychlostních spojů z průměrných deseti na severní, západní a jihozápadní trati, oznámila SNCF, přičemž předpověděla zpoždění v řádu jedné až dvou hodin.
Některé noční vlaky nabraly kvůli omezení podle webu Českých drah až tříhodinové zpoždění. V úsecích Choceň – Česká Třebová a Česká Třebová – Ústí nad Orlicí byla zavedena náhradní autobusová doprava.
V noci Správa železnic zavedla na trati sedmihodinovou výluku kvůli odstraňování následků nehody. „Vrak vagonu byl přesunut na kusou kolej. Na trati se od 16.32 jezdí bez omezení,“ uvedl Kavka.
České dráhy nasadily mezi stanicemi Přelouč - Choceň náhradní autobusy. V úseku jezdí kyvadlově a zastupují dálkové vlaky na hlavním koridoru na Moravu.
Nové nádraží bude přímo vedle staré stanice Bubny, bude ale o dost větší, se čtyřmi kolejišti, přilehlým parkem, občanskou vybaveností ve spodním patře a s terasou.
Vagony, které zůstaly na místě, jsou mimo trať. „Hasiči je zajistili, dopravce si pak musí někoho nasmlouvat, nehodovým vlakem to nešlo, to už bylo moc daleko od trati,“ řekl mluvčí Správy železnic.
„Vlaková souprava se třemi vagony se pravděpodobně samovolně rozjela v době, kdy se v ní nenacházel strojvedoucí ani cestující. Nehoda se obešla bez zranění,“ řekla policejní mluvčí.
Na trati mezi Studencem a Budišovem zastavil vlak před spadlým stromem před 17.30, jezdily tam náhradní autobusy. Provoz vlaků byl obnovený okolo 19.00.
Německé železniční odbory požadují snížení počtu pracovních hodin z 38 na 35 týdně a nárůst mzdy o 555 eur. Očekávat lze rozsáhlé výpadky vlaků nejen v Německu, ale také na spojích s Českem.
Správa železnic uvádí dva základní argumenty pro výstavbu vysokorychlostních tratí. „Jedním je podpora rozvoje regionů, druhým životní prostředí,“ říká náměstek ředitele pro přípravu tratí.
„Na místě probíhá vyšetřování, to znamená, že na místě jsou i drážní hasiči z Ústí nad Labem. Teď se řeší, jakým způsobem se obnoví provoz,“ řekl Českému rozhlasu mluvčí Správy železnic Martin Kavka.
České dráhy uvedly, že vlaky EuroCity mezi Prahou a Berlínem budou končit v Drážďanech, odkud se také budou vracet zpět do české metropole. Noční vlaky z Prahy do Curychu jízdu ukončí již v Děčíně.
Kvůli stávce nevyjedou vedle rychlíků ani mnohé regionální a městské vlaky. „Ze zkušeností ze stávek budou rozsáhlé výpadky i v regionálních spojích,“ řekl mluvčí Deutsche Bahn Achim Stauss.
Po necelých dvou dnech provozu musel dopravce nové polské motorové jednotky stáhnout kvůli poruchám,
„Jedna jednotka RegioFox je od dnešního dne opět v provozu,“ uvedla mluvčí ČD.
„Ve 14.45 došlo ke srážce posunu se stojící soupravou, kolegové už jsou na místě a zahájili šetření,“ řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Zraněný člověk je podle něj zřejmě vedoucí posunu.
Při plánování výletů na bavorskou stranu Šumavy teď jedna starost odpadne. Tedy v případě, že cestující plánuje využívat veřejnou dopravou. Nově totiž může jet už z domova na jedenu jízdenku.
První úsek rychlotratě za desítky miliard korun má do několika let propojit Prosenice a Ostravu. Například v Lipníku nad Bečvou ale nová železnice protne zahrádkářskou kolonii Ořech.
Místo hlasitých rozjezdů a emisí z dieselových lokomotiv chystá Správa železnic elektrifikaci dalších stovek kilometrů tratí v Česku. Pro cestující by to znamenalo zkrácení doby jízdy.
Agentura Reuters informovala, že jde o nejtragičtější železniční nehodu v zemi za posledních několik desetiletí. Podle místních médií cestovalo v osobním vlaku asi 350 lidí.