Zlínské vlakové nádraží dostalo stavební povolení. Sedmipatrová budova má vyrůst do roku 2030

Nové zlínské vlakové nádraží získalo stavební povolení. Vydal ho zatím nepravomocně Dopravní a energetický stavební úřad. Jde o součást miliardového projektu modernizace a elektrifikace trati z Otrokovic přes Zlín do Vizovic.

Zlín Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vlakové nádraží Zlín - střed

Vlakové nádraží Zlín - střed | Foto: Tomáš Fránek | Zdroj: Český rozhlas

Nová výpravní budova železniční stanice Zlín-střed bude mít celkem sedm podlaží. Bude v ní příjezdová a odjezdová hala, čekárny, pokladny a úschovna zavazadel.

Přehrát

00:00 / 00:00

Zlínské vlakové nádraží dostalo stavební povolení. Sedmipatrová budova má vyrůst do roku 2030

V dalších patrech bude obchodní galerie s restaurací a parkovací dům. V nejvyšším patře je v plánu postavit hotel a prostor pro administrativu. Stavba by měla začít v roce 2027, dokončení je plánováno na rok 2030.

Stavební řízení začalo v roce 2023 a protáhlo se kvůli námitkám ochráncům přírody. Ti požadovali zajištění většího bezpečí ptáků a netopýrů před nárazy do skleněných ploch a před uvíznutím.

Investorem je firma podnikatele Zdeňka Zemka Z-Group, která plánuje v místě postavit také nové stanoviště pro autobusy a další komerční budovu. Obojí chce ale budovat až po dokončení modernizace trati Otrokovice-Vizovice. 

Trať Otrokovice-Zlín-Vizovice

Projekt ohledně trati z Otrokovic přes Zlín do Vizovic je rozdělen do dvou fází. Trať z Otrokovic do Zlína má od konce loňského roku pravomocné stavební povolení. Správa železnic teď připravuje zadání veřejné soutěže. A začít stavět chce začátkem příštího roku.

6:15

Došlo k chybě v databázi, ale bezpečnost ohrožena nebyla, říká Kupka o výpadku systému ETCS

Číst článek

Získání stavebního povolení pro trať v úseku ze Zlína do Vizovic očekávají železničáři během příštího roku. V současné chvíli mají, jak potvrdil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda, vyřešené tři čtvrtiny majetkových vypořádání pro stavbu této trati. Práce začnou nejdříve v roce 2029.

Správa železnic počítá také s modernizací stanic Otrokovice, Lípa nad Dřevnicí a Vizovice, které budou mít bezbariérový přístup.

Celkové odhady nákladů na projekt nové trati Otrokovice-Vizovice zůstávají na 12 miliardách korun.

Růžena Vorlová, Leona Nevařilová, Daniel Jakubík Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme