Zlínské vlakové nádraží dostalo stavební povolení. Sedmipatrová budova má vyrůst do roku 2030
Nové zlínské vlakové nádraží získalo stavební povolení. Vydal ho zatím nepravomocně Dopravní a energetický stavební úřad. Jde o součást miliardového projektu modernizace a elektrifikace trati z Otrokovic přes Zlín do Vizovic.
Nová výpravní budova železniční stanice Zlín-střed bude mít celkem sedm podlaží. Bude v ní příjezdová a odjezdová hala, čekárny, pokladny a úschovna zavazadel.
Zlínské vlakové nádraží dostalo stavební povolení. Sedmipatrová budova má vyrůst do roku 2030
V dalších patrech bude obchodní galerie s restaurací a parkovací dům. V nejvyšším patře je v plánu postavit hotel a prostor pro administrativu. Stavba by měla začít v roce 2027, dokončení je plánováno na rok 2030.
Stavební řízení začalo v roce 2023 a protáhlo se kvůli námitkám ochráncům přírody. Ti požadovali zajištění většího bezpečí ptáků a netopýrů před nárazy do skleněných ploch a před uvíznutím.
Investorem je firma podnikatele Zdeňka Zemka Z-Group, která plánuje v místě postavit také nové stanoviště pro autobusy a další komerční budovu. Obojí chce ale budovat až po dokončení modernizace trati Otrokovice-Vizovice.
Trať Otrokovice-Zlín-Vizovice
Projekt ohledně trati z Otrokovic přes Zlín do Vizovic je rozdělen do dvou fází. Trať z Otrokovic do Zlína má od konce loňského roku pravomocné stavební povolení. Správa železnic teď připravuje zadání veřejné soutěže. A začít stavět chce začátkem příštího roku.
Došlo k chybě v databázi, ale bezpečnost ohrožena nebyla, říká Kupka o výpadku systému ETCS
Číst článek
Získání stavebního povolení pro trať v úseku ze Zlína do Vizovic očekávají železničáři během příštího roku. V současné chvíli mají, jak potvrdil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda, vyřešené tři čtvrtiny majetkových vypořádání pro stavbu této trati. Práce začnou nejdříve v roce 2029.
Správa železnic počítá také s modernizací stanic Otrokovice, Lípa nad Dřevnicí a Vizovice, které budou mít bezbariérový přístup.
Celkové odhady nákladů na projekt nové trati Otrokovice-Vizovice zůstávají na 12 miliardách korun.