Po pádu střechy v Novém Sadě zahynulo 14 lidí.
Tisíce srbů demonstrují proti korupci spojené s rostoucím objemem výstavby. Někteří protestující házeli světlice na radnici, policie použila slzný plyn.
Na sociálních sítích přitom sílí kritika na adresu indické vlády za nedostatečné investice do železniční infrastruktury a volání po rezignaci ministra železnic.
Britská BBC uvedla, že záchranné práce stále pokračují, podílí se na nich stovky lidí. Očekává se, že počet obětí dále poroste. Co bylo příčinou nehody, není jasné.
Železniční doprava na trati v Bohumíně po pondělní nehodě stále není plně v provozu. Specialisté nyní kontrolují stav trati a začínají s vyšetřováním. To bude nejspíše trvat až do konce roku.
Při nehodě se zranilo pět lidí. Škoda dle Drážní inspekce přesáhne 36 milionů korun. Kriminalisté případ vyšetřují pro podezření ze spáchání trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti.
Drážní inspekce eviduje za loňský rok 160 nehod na přejezdech, což je o 14 víc než rok předtím. Kvůli srážce s vlakem zemřelo loni na přejezdu 28 lidí, rok předtím 39.
Při nehodě se zranilo 20 lidí. Strojvedoucímu hrozilo za obecné ohrožení z nedbalosti až osm let. Soud mu vyměřil trest 30 měsíců se zkušební lhůtou tří let a zákaz řízení vlaků na tři roky.
O výročí tohoto neštěstí mluvil v Českém rozhlase Hradec Králové Bohuslav Škoda, předseda společnosti Železniční výtopna Jaroměř, který v roce 1991 na nádraží ve Stéblové nějakou dobu pracoval.
Úterní rozsudek je u novojičínského senátu třetí v pořadí. Obžalovaných bylo původně deset, dvakrát je soud všechny osvobodil. Krajský soud potvrdil zproštění viny jen u poloviny z nich.
„Já bych skutečně chtěl požádat, aby nikdo nevykládal žádné soudy do doby, než Drážní inspekce z toho udělá nějaké závěry,“ říká prezident Federace strojvůdců Vondrovic.
Odvolací senát zrušil zprošťující rozsudek nad pěticí stavebních manažerů a nařídil, aby se jejich vinou na železničním neštěstí před 12 lety znovu zabýval Okresní soud v Novém Jičíně.
„Vyprošťovali jsme jednu osobu, konkrétně strojvedoucího, což se nám podařilo bez použití hydraulických vyprošťovacích nástrojů,“ popsal pro Českou televizi mluvčí plzeňských hasičů Petr Poncar.
Osm vagonů vyjelo z železniční vlečky kolem 9.00, na přejezdu narazily do osobního vozu a vykolejily. „Příčinu nehody na místě vyšetřuje Drážní inspekce,“ uvedl Gabriel.
„V tuto chvíli probíhá evakuace přibližně 150 cestujících bez zranění. Provoz je zde přerušen, zajišťujeme náhradní autobusovou dopravu,“ popsala pro iROZHLAS.cz mluvčí Českých drah Gabriela Novotná.
23:08
Praha||Karolína Schubertová, Kristína Zákopčanová|Zprávy z domova|Data
Je železniční doprava bezpečná? „Je bezpečnější než silniční, ale to paradoxně vede k tomu, že když se stane něco vážného, tak se o tom mluví daleko víc,“ tvrdí expert na železniční bezpečnost Šlegr.
„Že by to měl být přímo systémový problém? To bych tak neřekl,“ odpovídá Kováč. „Ty nehody jsou od sebe výrazně odlišné. Spíš je to o tom, jak ulehčit práci strojvedoucích,“ dodává Kováč.
Samolepky s nápisem „Proraž mě!“ by připomínaly, že pokud řidiči uvíznou na zavřeném přejezdu, můžou zábrany lehce prorazit. Správa železnice tak chce snížit počet tragických nehod.
Čtyřicetiletý strojvedoucí osobního vlaku je jedinou obětí neštěstí, podle hasičů zůstal zaklíněný v kabině. Celkem se při srážce zranilo 35 lidí, škoda podle Drážní inspekce dosáhla 45 milionů korun.
O možných příčinách posledních třech vážných nehod má dokonce mimořádně ve středu jednat vedení Českých drah. Přečtěte si výběr mimořádných událostí na české železnici od začátku července.
Generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera také řekl, že pokud se nechá zabezpečení drážní dopravy čistě na lidském faktoru, tak to není správné, protože strojvedoucí jsou jenom lidé.
Policie vyšetřuje nehodu vlaků u Českého Brodu jako obecné ohrožení a ublížení na zdraví s následkem smrti z nedbalosti. Sdělila to ve středu středočeská policejní mluvčí Martina Fejfarová.
Při srážce dvou vlaků u Českého Brodu zřejmě došlo k fatálnímu selhání strojvedoucího. Pro Radiožurnál to ve středu ráno řekl ministr průmyslu a dopravy Karel Havlíček (za ANO).
Český Brod||Nikola Kopáčová, ČTK|Zprávy z domova|Aktualizujeme
Havarované vlaky u Českého Brodu se po osmé ranní podařilo od sebe odtrhnout. Škodu vyčíslila Drážní inspekce na 45 milionů korun, z toho 40 milionů je na osobním vlaku, ve kterém zemřel strojvedoucí.
Podle generálního inspektora Drážní inspekce Jana Kučery dokazuje lidskou chybu i komunikace obou strojvůdců s dispečerem. Řekl, že vlaky při srážce jely kolem 50 kilometrů v hodině.
Vlaky po trati nejezdily víc než 14 hodin. Nehoda se stala v úterý mezi Novými Hamry a dopravnou Pernink. Osobní vlak z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu se srazil s osobním vlakem.