Na dráhách v Česku loni ubylo mrtvých i zraněných. Strojvůdci ale častěji nerespektovali návěstidlo

Na železničních, tramvajových a dalších dráhách v Česku loni zemřelo 221 lidí, nejméně za poslední tři roky. Počet střetů vlaku s člověkem byl druhý nejnižší za posledních pět let. Meziročně loni klesl i počet zraněných, a to na 823 z 906 v roce 2023. Výrazně naopak stoupl počet případů, kdy strojvůdce nerespektoval návěstidlo zakazující jízdu. Údaje v pátek zveřejnila Drážní inspekce.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ve vlaku cestovalo asi 60 lidí. Hasiči na místo nehody vyslali evakuační autobus, který cestující z vlaku odvezl do Hradce Králové

Na železničních, tramvajových a dalších dráhách v Česku loni zemřelo 221 lidí, nejméně za poslední tři roky (ilustrační foto) | Foto: Martin Pařízek | Zdroj: Český rozhlas

Celkový počet mimořádných událostí na všech typech drah v Česku loni mírně stoupl o 38 případů na 4443. V blízkosti této hodnoty se drží od roku 2022.

Nejvíce mimořádných událostí se stalo na dráhách tramvajových, trolejbusových, lanových a v metru. Inspekce jich eviduje 3375. Počet usmrcených na těchto drahách stoupl meziročně z 11 na 15.

Kontrola lehátkových vozů RegioJetu po nehodě v Pardubicích stále probíhá. Společnost je odstavila

Číst článek

Na železnici naopak počet usmrcených klesl o 10,8 procenta v porovnání s rokem 2023. Při střetu s vlakem loni zemřelo 174 lidí, nejméně od roku 2021, kdy bylo přejetých 163. Více než 85 procent usmrcených byli lidé, kteří v rozporu se zákonem vstoupili do kolejí.

Pokles počtu mimořádných událostí loni inspekce zaznamenala na železničních přejezdech. Střetů bylo 142, meziročně o 15 méně. „Nižší počet mimořádných událostí měl vliv i na nižší počet usmrcených, kterých na přejezdech evidujeme za celý rok 2024 celkem 27,“ uvedla inspekce. O rok dříve na přejezdech zahynulo 36 lidí.

Počet nedovolených vjezdů za návěstidlo zakazující jízdu se loni zvýšil téměř o 31 procent na 178 případů. Na nárůstu se podílely především nedovolené jízdy vlaků, jejichž počet stoupl na 124 případů z 82 v roce 2023. Z dlouhodobého hlediska je příčinou většiny z nich nepozornost strojvedoucího.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme