Česká internetová ekonomika podle studie poroste ročně o 12 procent
Takzvaná internetová ekonomika se předloni podílela na růstu českého hospodářství 130 miliardami korun, což je asi 3,6 procenta HDP. Do roku 2015 by to mohlo být až šest procent. Vyplývá to z výsledků studie českých poboček analytické společnosti Boston Consulting Group a Googlu.
Podle partnera společnosti Boston Consulting Group Martina Kálovce takzvaná internetová ekonomika už dnes významně přispívá k růstu českého hospodářství.
Závěry studie o české internetové ekonomice představil v Ozvěnách dne Martin Kálovec ze společnosti Boston Consulting Group
„Odhadujeme, že internetová ekonomika poroste asi o 12 procent ročně, což je mnohonásobek růstu celého českého HDP,“ řekl Kálovec ve vysílání Radiožurnálu.
Jak dále uvedl, ve srovnání s okolními ekonomikami je Česko stále pozadu v oblasti internetové infrastruktury, z hlediska objemu nákupů ale patří na přední místa.
„Takže je možné říct, že z relativně skromné internetové infrastruktury dokážou čeští spotřebitelé vytěžit hodně online nákupů,“ řekl Kálovec s tím, že i vybavenost českých spotřebitelů se zlepšuje. „Už dnes utratí dvakrát víc za online nákupy, než kolik zaplatí za připojení k internetu, takže připojení přestává být významnou položkou v rozpočtech spotřebitelů,“ dodal.
Studie podle Kalovce ukazuje, že za oblibou nakupování po internetu stojí i horší nabídka v kamenných obchodech oproti západní části Evropy. „Ceny jsou relativně vysoké a výběr zboží relativně nízký,“ podotkl Kálovec.
Internetová ekonomika podle studie zahrnuje zejména online nakupování, výdaje za připojení, investice do technologií a také export informačních a komunikačních technologií. Její dopad na rozvoj tuzemské ekonomiky se měří takzvanou výdajovou metodou, tedy podobně, jako se zjišťuje HDP.