V Německu přibude zpoplatněných úseků dálnic, opatření se dotkne nákladních vozidel nad 7,5 tuny
V Německu se od 1. července letošního roku výrazně zvýší rozsah zpoplatněných úseků dálnic a silnic první třídy pro vozidla nad 7,5 tuny. Německý mýtný systém bude nově pokrývat o 40 tisíc kilometrů více než dosud, kdy bylo zpoplatněno 15 tisíc kilometrů. Zástupci Eurowag to uvedli na středeční tiskové konferenci. Společnost je poskytovatelem platebních řešení pro silniční mobilitu v Evropě.
Podle sdružení dopravců Česmad Bohemia se v Česku změny dotknou zejména přeshraničních dopravců na lokální úrovni, například zásobování. Jejich zvýšené náklady způsobené rozšířením mýtného se tak podle sdružení mohou následně promítnout do jejich cenových nabídek zákazníkům.
Naopak dálkové tranzitní dopravy by se změny výrazněji dotknout neměly, jelikož tito dopravci z velké většiny využívají trasy, které jsou součástí mýtného systému již delší dobu.
Kalkulačka: spočítejte si, kolik od roku 2019 zaplatíte na německých dálnicích
Číst článek
Podle Eurowagu se českých řidičů bude mýtný systém týkat například na cestách do Německa při přejezdu hraničních přechodů Petrovice, Strážný, Hora Svatého Šebestiána a Folmava. Cena mýtného, která se nemění, se v Německu liší v závislosti na objemu motoru vozidla a množství emisí.
Vedle rozšíření zpoplatněných úseků bude zároveň snížen počet obslužných terminálů, na kterých si dopravci budou moci mýtné vyřídit. Současných 3500 manuálních terminálů nahradí na šeti stech místech 1100 elektronických terminálů nové generace. Nově bude možné rezervovat mýto také prostřednictvím mobilní aplikace. Podle Eurowagu tak chce německé ministerstvo dopravy postupně přesunout obslužný systém na on-line systém.
V březnu 2017 rozhodl německý Parlament o zpoplatnění dálnic od roku 2019 i pro osobní auta. Nejlevnější poplatek s desetidenní platností mýtného se bude pohybovat od 2,5 eur do 25 eur (zhruba 68–676 korun). Nejdražší roční mýtné bude stát 130 eur (3513 korun).