Inspektoři zjistili pochybení u většiny kontrolovaných e-shopů. Chybí třeba informace o reklamaci
Česká obchodní inspekce zjistila v prvním čtvrtletí letošního roku porušení předpisů u 142 ze 164 kontrolovaných internetových obchodů. Prodejci například neuvádějí kompletní informace o případném mimosoudním řešení sporů nebo uplatnění reklamací. Celkem inspekce uložila 162 pokut za více než 1,6 milionu korun, sdělil mluvčí Jiří Fröhlich.
„Výsledky kontrolní akce potvrdily, že v oblasti internetového prodeje dochází neustále k vysokému počtu porušování práv spotřebitele,“ uvedl ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.
Obchodní inspekce varuje před novými internetovými obchody, které prodávají roušky. Řeší desítky stížností
Číst článek
Bilance kontrol je zhruba stejná jako ve stejném období loni. Inspekce letos zjistila celkem 278 případů porušení zákona o ochraně spotřebitele.
„Nedostatky dále přetrvávají zejména u poskytování kompletních informací o výrobcích a službách. Prodávající se často uchylují i k nekalým obchodním praktikám,“ dodal Bezecný.
Inspekce ale upozorňuje, že ačkoliv byl nějaký problém zjištěn u téměř 87 procent kontrol, není to skutečný odraz stavu online obchodování v Česku. Kontroly totiž i nadále provádí po předchozím monitoringu a vybírá prodejce s možným problémovým sortimentem.
„Jedná se například o prodej hraček, prodej výrobků, u kterých je podezření z porušení některých práv duševního vlastnictví, prodej textilních výrobků s podezřením na cizojazyčný popis údajů o materiálovém složení,“ uvedla inspekce.