Ekonomické informace 1. 3. 2002
Klienti ČSOB začnou platit za výběr hotovosti z bankomatů. Vedení Adamovských strojíren, které se připojilo k návrhu na konkurs, jedná s bankami o financování výroby. Propuštění horníci z kladenských dolů mají šanci získat práci v průmyslových zónách, které by měly na Kladensku vzniknout. Škoda Auto chce i přes celosvětovou recesi letos prodat minimálně tolik vozů jako loni, kdy zvýšila prodej o šest procent.
Klienti Československé obchodní banky začnou platit za výběr hotovosti z bankomatů. Poplatek za výběr z vlastních bankomatů ČSOB bude pět korun, za použití bankomatů jiných bank v tuzemsku klienti ČSOB zaplatí 25 korun. Dosud jim banka tyto operace poskytovala zdarma. Důvodem je podle Pavla Hejzlara z tiskového odboru ČSOB zdražení mezibankovních poplatků. Dohoda mezi bankami z loňského roku, kterou iniciovala Česká spořitelna, je totiž zvýšila z 20 na 47 korun.
Vyšší poplatky za výběry z bankomatů ostatních bank budou platit také klienti eBanky.
Vedení Adamovských strojíren, které se připojilo k návrhu na konkurs, jedná s bankami o financování výroby. Jak uvedl generální ředitel Miroslav Bičiště, firma má zatím zajištěny zakázky, které odpovídají celoročnímu objemu asi jedné miliardy korun. I proto nepředpokládá propouštění zaměstnanců.
Propuštění horníci z kladenských dolů Tuchlovice a Schöller mají šanci získat práci v průmyslových zónách. Na Kladensku by měly vzniknout hned dvě - v bývalém areálu podniku Poldi ocel a v lokalitě Tuchlovice. Otázkou je, zda se do těchto míst pohrnou také investoři. Podle šéfa Czechinvestu Martina Jahna by to neměl být problém.
Společnost Aero Vodochody má 124 objednávek na výrobu malého dopravního letounu Ae-270 Ibis. Potvrdil to prezident firmy Antonín Jakubše. Letoun vyrábí firma Ibis Aerospace, společný podnik Aera a tchajwanské AIDC.
I přes celosvětovou recesi na automobilových trzích chce mladoboleslavská Škoda Auto prodat v letošním roce minimálně tolik vozů jako loni. V minulém roce zvýšila prodej o 6 procent na 462 tisíce aut. Počítá také s vyšším ziskem proti loňsku, kdy přesáhl 2 miliardy korun. Byl ale o více než miliardu nižší než v roce 2000. Důvody vysvětluje předseda představenstva Škoda Auto Vratislav Kulhánek.
V souvislosti s posilující českou korunou se objevily i infromace o tom, že by čeští dodavatelé mohli své provozovny přemístit na Slovensko.