Němečtí strojvůdci se rozhodli ochromit železniční dopravu v zemi
Největší stávka na německé železnici od konce druhé světové války. Taková je charakteristika další z řady nátlakových akcí strojvůdců z odborového svazu GDL. Ti se tentokrát rozhodli ochromit všechna odvětví železniční dopravy současně. Dnes v poledne přitom začali s přepravou nákladní a zítra ráno se přidá taky přeprava osobní.
62 hodin. Právě tak dlouho má trvat nejnovější protestní akce z dílny strojvedoucích. Nejdrastičtější dopady se znovu očekávají na východě Německa, kde má svaz GDL největší zastoupení. Německé dráhy uklidňují veřejnost, že v dálkové dopravě udrží provoz dvou třetin a v regionální přepravě pak poloviny souprav. Prioritu mají mít rovněž mezinárodní spoje.
Obě strany tarifního sporu zůstávají hluché vůči apelům z politické a průmyslové scény, aby urychleně dospěly ke kompromisu. "Odborový svaz strojvedoucích GDL nese velkou politickou, společenskou a ekonomickou odpovědnost," upozornil mluvčí spolkové vlády Thomas Steg. Podle něj má stávka nezpochybnitelné ekonomické důsledky a představuje zátěž pro hospodářský růst. Steg zároveň vyloučil, že by kabinet uvažoval o odvolání šéfa drah Hartmuta Mehdorna.